Як захистити свій домен?

39860 Як захистити свій домен?

У Мінську пройшов круглий стіл, щоб обговорити питання захисту доменного імені. Тут зібралися Тетяна Кухарєва – керівник компанії «Элайз-Стиль» (салон краси «Алоха»), Борис Лев – керуючий партнер і адвокат адвокатського бюро «Лев, Шерстнев і партнери», Галина Скобкарева – патентний повірений Республіки Білорусь, Дмитро Федорако – адвокат АБ «Лев, Шерстнев і партнери» Олександр Шинкевич – керівник маркетингового агентства «Inaweb».

Олександр Шинкевич

Як захистити свій домен?

Ми займаємося тим, що створюємо для наших клієнтів сайти, логотипи, стратегії просування і т. д. За останні два роки було кілька випадків, які закінчилися судом. Так, одного разу наш клієнт додатково запросив ескізи розробленого логотипу, так як інша компанія зареєструвала їх логотип і назва як торговий знак. Від нашого клієнта вимагали компенсацію за їх використання, на що він володіє знаком більше 5 років, звичайно, обурився. Другий випадок пов’язаний з нашою власною компанією. Ми зіткнулися з тим, що інші особи почали використовувати наші унікальні розробки та найменування для залучення собі трафіку. Адже пошукові системи влаштовані так, що суміжні імена можуть відбирати трафік в одних і віддавати його іншим.

Єлизавета Козицька: А тепер Тетяна, розповість нам про ситуацію, яка сталася з її бізнесом.

Тетяна Кухарєва

Як захистити свій домен?

Протягом 20 років у мене було незареєстровану торгове найменування, і я використовувала всілякі ресурси для його просування. Рік тому я отримала повідомлення від патентних повірених про те, що на даний момент це доменне ім’я є чужою торговельною маркою. У зв’язку з цим мені було запропоновано два варіанти: укласти договір використання або відмовитися від цього імені. Я прийняла рішення відмовлятися від імені, так як запропонована сума, м’яко кажучи, була неадекватною. Ця ситуація допомогла мені усвідомити, що часи змінилися і потрібно вживати заходів, щоб захистити себе. Моя компанія зазнала повний ребрендинг, була оформлена реєстрація торгового бренду і докладені всі зусилля, щоб цей інцидент не повторився в майбутньому.

Дивіться також:  Modern Talking - Atlantis Is Calling (S.O.S. For Love) (Official Music Video)

Єлизавета Козицька: Галина, як можна було уникнути подібної ситуації, і які існують засоби захисту доменного імені?

Галина Скобкарева

Як захистити свій домен?

Побутує помилкова думка, що реєстрація доменного імені гарантує якусь захист. На ділі ж реєстрація дає лише ім’я, яке ви можете використати на ринку, але яке не є об’єктом інтелектуальної власності. На жаль, керівники компаній і індивідуальні підприємці не володіють цією інформацією. Доменні імена реєструються сотнями щодня, при цьому вони ніяк не охороняються.

І, найчастіше, власники бізнесу, який стрімко набирає обертів, рано чи пізно стикаються з ситуацією, коли недобросовісні конкуренти подають заявку на товарний знак і отримують права на позначення, яке використовується в якості доменного імені. І тоді виходить, що конкуренти вже мають більше прав на найменування, а підприємці, які тільки зареєстрували доменне ім’я, відповідають за наслідки. Реєструючи доменне ім’я, ви повинні розуміти, що воно не охороняється державою. А це означає, що необхідно робити додаткові кроки щодо його захисту.

Трохи цифр:

Держмито за подання заявки на товарний знак в одному класі-38 базових величин або 931 руб., держмито за видачу свідоцтва -19 БВ або 465.5 руб., разом 1396,5 бел. руб.

Процедурні строки оформлення і реєстрації товарного знака:
Підготовка і подача документів — 2 дні (2години при терміновому порядку)
Формальна експертиза заявки — 2 місяці
Прискорена експертиза заявки — 6 місяців
Експертиза заявки — 12 місяців
Публікація інформації про видачу свідоцтва та видача: 1-1.5 місяця

Реєструйте ім’я і логотип в якості товарного знака! Кошти, витрачені на реєстрацію, згодом обов’язково окупляться, оскільки особи, які зареєструють товарний знак раніше вас, призначать вам набагато більш високу ціну.

Олександр Шинкевич: В середньому для розробки сайту необхідні 1,5 тисячі доларів, плюс мінімальні щомісячні вкладення 200-300 доларів. Сума витрат за рік виходить пристойна. А якщо ви добре розкрутилися, але не зареєстрував торговий знак, це може призвести до того, що конкуренти виштовхнуть вас з ринку, забравши ваш торговий знак. Втратити суми, які інвестовані за 2-3 роки, буде дуже прикро.

Дивіться також:  В Одессе подрались пророссийские активисты и Правый сектор

Вартість торгового знаку не порівнянна з збитками, які будуть понесені без цієї процедури. Ми попереджаємо своїх клієнтів про ризики, про необхідність захищати свій бізнес. Проте не всі погоджуються, думаючи, що реєстрацію товарного знака можна відкласти на потім. А адже зараз покупка «смачних» доменних імен – це цілий бізнес. Люди аналізують ринок, реєструють торгові знаки і продають найменування за кілька десятків тисяч доларів.

Галина Скобкарева: Те явище, про який ви розповідаєте, – це кіберсквотинг ((англ. cybersquatting) — реєстрація доменних імен, що містять торговельну марку, що належить іншій особі з метою їх подальшого перепродажу або несумлінного використання). Дійсно треба мати це на увазі, так як недобросовісна конкуренція, на жаль, існує. Хоча, з іншого боку, це спонукає людей аналізувати свої дії і будувати бізнес більш розумно.

Лев Борис: Щоб зрозуміти, скільки у недобросовісного конкурента шансів у суді, необхідно аналізувати кожен випадок окремо. Наприклад, подивитися вглиб ситуації Тетяни, визначити, чи була там хороша судова перспектива чи ні, правильне чи було прийнято рішення. Зараз вже немає сенсу про це говорити. Тетяні цей інцидент допоміг зробити певні висновки, і тепер вона сама стоїть по інший бік барикад і збирається воювати зі своїм супротивником такими ж методами, як колись воювали з нею. У деякому роді це плата за її муки.

Олександр Шинкевич: В новинних порталах писали, після смерті Стіва Джобса італійська фірма зареєструвала торговельний знак одягу «Стів Джобс». На суді «Apple» програли італійцям залишили права на логотип.

Борис Лев: «Apple» програв, так як ім’я було захищено не у всіх товарних класах. Захист товарного знаку передбачають захист тільки в певному класі. Можливо, це найменування було зареєстровано в класі побутової техніки, але не в класі одягу.

Дивіться також:  Из котенка в котяру: люди поделились фотографиями мурлык в детстве и сейчас

Галина Скобкарева: Існує класифікатор з 45 класів – 34 класи товарів і 9 класів послуг.

Наприклад, у компанії зареєстрований товарний знак лише для одягу. Відповідно, будь-яка зацікавлена особа може абсолютно правомірно зареєструвати товарний знак в іншому класі. Тобто якщо ви зареєстрували свій товарний знак, це не означає, що ви зможете заборонити його використання повсюдно. Ви можете отримати охорону 45 класів, але питання в тому, для чого вам це потрібно? Так як у вас є всього три роки для використання товарного знаку у всіх класах. Покривати всі класи немає сенсу, оскільки ви в будь-якому випадку можете втратити охорони товарного знака в тому класі, в якому не будете його використовувати.

Крім того, щоб говорити про права правовласника, необхідно достеменно знати, хто є правовласником і на яку територію поширюється захист товарного знаку.

Реєстрація може бути національною (тільки на території Республіки Білорусь) та міжнародної (на території певних країн).

Лев Борис: Дійсно, необхідно не тільки зареєструвати, але і використовувати товарний знак. Якщо товарний знак не використовується, його охорона може бути припинена за ініціативою іншої особи.

Повну версію розмови за круглим столом дивіться у відео

 

 

Автор:
Дата:
Из той же категории: (Без рубрики)

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

18 + 2 =

Сейчас читают:
top