Любов до урбана. ВАЗ Lada 4×4 Urban 5-дверна

Найсвіжіша на даний момент новинка Автовазу залишила у нас почасти ностальгічне, але в цілому дуже дивне враження.

Я катався на цьому автомобілі тиждень і абсолютно не зрозумів, навіщо він потрібен. Я дуже чекаю, що зараз у коментарях до цього матеріалу знайдеться людина, яка напише: «Кеша, ти нічого не розумієш в автомобілях. Завжди знав, що ти просто доморощений неук. Адже очевидно, що Lada 4?4 Urban 5d абсолютно незамінна в …» – і після трикрапки буде маса прикладів застосування цього автомобіля. Я прочитаю все це і зарыдаю – від горя, а від щастя, бо мені відкриється істина. Але поки я в цілковитому невіданні й розгубленості. Чесно кажучи, я навіть не знаю, з чого почати.


Може бути, розповісти вам про те, як у другій половині 1990-х я працював в ОПП ВАЗа і збирав ці самі машини, ВАЗ-2131, правда, ще без пластикових бамперів і приписки «Urban» на двері задка? Як ця машина тоді сприймалася цілком певним логічним розширенням модельного ряду, навіть незважаючи на те, що кузови штовхалися по цеху вручну замурзаними слюсарями, а двері на цих кузовах ровнялись молотками? А може бути, нагадати вам ті настрої «майже нової Ниви для міста», які стояли у публіці пару років тому, після перших презентацій майбутнього Урбана – всі ці розповіді про электронноуправляемую роздатку, відмова від «понижайки», нові колеса, занижену підвіску і, чим чорт не жартує, новий движок?

Або для початку зізнатися вам у любові до Ниві, як явища у вітчизняному автопромі? Під цим соусом я цілком міг би засунути вам історію про те, як Нива стала для мене першим автомобілем, на якому папа дав мені порулити самостійно – тобто не тримаючи мене на колінах і навіть не доглядаючи за мною із сидіння пасажира. Замість нього в той раз поруч зі мною сидів молодший брат і кричав від захвату весь той час, поки ми дрифтили на білій “Ниві” по засніженій парковці. А тато просто стояв біля її краю і задумливо курив. Поняття не маю, чому він так вчинив – ми були дуже малі і дурні, легко могли вбити або покалічити і себе, і його, і казенний автомобіль – але я дуже вдячний йому за той вчинок. Серйозно, я можу розповісти цю історію дуже емоційно, і можливо, навіть вичав з вас кілька міліграмів якої-небудь рідини. Упевнений, з цієї возом я міг би претендувати на головний приз Міжнародного конкурсу авторів, якби штатним співробітникам було дозволено брати в ньому участь.

А що, якщо я перерахую всі свої пригоди на Lada 4?4, розповім про всі випадки, коли машина дивувала, радувала і виручала мене і моїх колег по ходу різних тест-драйвів і пробігів? Як вона завжди опинялася до речі, як закохувала в себе навіть завзятим циніків, як проривалася там, де пасували інші позашляховики? Дам купу посилань на ранні публікації, щоб читач переконався в тому, що цей автомобіль знайомий автору не з чуток і що він не збирається займатися шапкозакиданням і гудити автомобіль, а от прямо зараз зробить докладний і об’єктивний тест-драйв, виявивши всі плюси і мінуси, розклавши все по звичним поличках: дизайн, ергономіка, динаміка, керованість, прохідність…


Але, мабуть, краще я розповім вам про те, як тиждень назад я їхав по трасі на Lada 4?4 Urban 5d зі швидкістю близько 90 км/год. Це була обвідний навколо міста з двома смугами в кожну сторону. Навколо мене був досить щільний трафік – городяни поспішали вирватися з урбана… ем-м Городяни поспішали вирватися з міста. Раптово на нас обрушилася злива – натовпом ми просто в’їхали під величезну хмару, у якій сталося нетримання.

Видимість різко впала – великі краплі кулеметом загупали у скло, десятки коліс підняли з запорошеного асфальту бризки. Підрульові перемикачі в цьому автомобілі – від «копійки» (я не жартую), але розуміючи, що ностальгувати зараз не час, я тупо рвонув правий перемикач вниз, проскочивши через положення «просто махаємо двірниками» в положення «махаємо швидко».


Так-так, швидкостей роботи склоочисників тут всього дві. І на будь-який з них «двірники» не надто добре очищають площа не дуже великого скла, але в наступну секунду весь цей журналістський рафінад розчинив КАМАЗ, заливший в моє ліве вухо кілька літрів води – я скинув швидкість, а він пішов на обгін. Верещачи як випускниця, я намацав на центральному тунелі клавіші передніх склопідйомників (ззаду у довгого Урбана таки «весла», незважаючи на єдино можливу комплектацію Люкс) і закрив вікна. А потім я зробив фатальну помилку – відчувши, що в салоні помітно похолодало, я включив обігрівач.

Дивіться також:  Чем удивляет новый флагманский седан от «Лексус». Lexus LS 500

Лобове скло моментально запітніло. Причому «моментально» – це не фігура мови. Коли я кажу «моментально», я маю на увазі, що в одну секунду видимість поганий перетворилася в нульову. Навколо мене, все ще їде зі швидкістю, слабо порівнянної з виживанням при фронтальному ударі, був мокрий асфальт і десяток автомобілів… Вам здається, що я занадто довго вам все це розповідаю? Хлопці, та я ледь не про…

Ледь не обігнувши (як мені здалося) пластиковим бампером Урбана один з придорожніх стовпів, я скинув швидкість, притиснувся до узбіччя, відкрив вікна, нервово проржался, сфотографував на телефон лобове скло і… продовжив спостерігати за тим, як через нього ні чорта не видно. Щоб хоча б схематично бачити дорогу, мені в якийсь момент довелося протерти скло рукою.


«Включи кондиціонер, ідіот!», – вже обурюються деякі з читачів. Гаразд-гаразд, включаємо кондиціонер. Це відмінний спосіб просушити повітря в салоні і позбутися від вологи на склі, так. Взагалі класно, що в Ниві нарешті з’явився кондиціонер. Дуже здорово.

Знаєте, скільки потрібно задіяти органів управління, щоб включити кондиціонер у Lada 4?4? П’ять.


Клавіша включення вентилятора на центральній консолі. Вона повинна бути включена на одну з двох можливих швидкостей – «зззз» або «НІІІТ»;Повзунок гарячого повітря, маркований червоним трикутником – він повинен бути у закритому положенні;Повзунок обсягу надходить в салон повітря, маркований синім трикутником (запам’ятайте, це не холодне повітря, це просто заслінка, що відкриває або закриває приплив повітря в салон) – він повинен бути відкритий.Клавіша включення кондиціонера, вона внизу на центральній консолі.Обертова ручка температури кондиціонованого повітря з правого боку від рульової колонки. Треба зрозуміти, в який бік її крутити, але ви впораєтеся. Вона дублює функцію «вкл/викл» кондиціонера.



Там є ще один повзунок на центральній консолі, який розподіляє потоки повітря між лобовим склом і салоном, а також ручка «піддувала», теоретично нащупываемая десь в районі вашої правої гомілки та відкриває надходження повітря в ноги, але поки вам про це краще не думати. А взагалі це тільки здається складним, та насправді, якщо ви в дитинстві збирали на швидкість АК-47, проблем у вас не виникне.

До речі, це дивна річ: коли-то задумана як чисто «цивільний» автомобіль з претензією на комфорт «легковика», в 2016 році Lada 4?4 і справді викликає асоціації з військовою технікою. За пару днів до епізоду з запітнілим склом я підвозив на длиннобазном Урбана тещу, і через якийсь час запитав: «Ну як?». Вона сказала, що їй подобається, що ззаду багато місця, але взагалі вона тільки що дивилася фільм про ГАЗ-69, і дуже здивувалася, коли вийшла з під’їзду і побачила, що я приїхав до неї «чомусь подібному».

Пізніше, в той самий дощовий день, схожим чином висловилися та ще дві жінки, моя мама та її подруга: коли я припинив судорожно терти лобове скло кінцівками, впорався з мікрокліматом в салоні Урбана і взяв їх на борт, вони тільки й говорили, що машина брутальна, потужна і взагалі дуже чоловіча.

Але насправді Lada 4?4 Urban 5d – не армієць. Він, скоріше, сільський хлопець, який дуже хоче зійти за міського. Виходить у нього з перемінним успіхом: пластикові бампери неакуратно прилягають до колісним аркам (як і широкі молдинги до боковин кузова), між нижньою кромкою дверей і кузовом намацується щілину в палець завтовшки і в неї на ходу летить пил), лівий підсклянник перекривається важелем демультиплікатора (і тому зовсім марний), полиця багажника не піднімається і не складається при піднятті двері задка, та до того ж частково перекриває 12-вольтів розетку в багажнику, а вирізи під задні колонки тепер чиста фікція, тому що у них «встромляються» котушки задніх ременів, перенесені з задніх стійок за спинки сидінь в рамках боротьби з шумом…


Напевно, ззаду і справді стало тихіше – принаймні, колишнього «катушечная» дзвону дійсно не чути, та й мій семирічний син, їздив ззаду, на особливу гучність не скаржився. Тим більше що з Нивою він вже знайомий і розуміє, що якщо ти опинився в її утробі, треба бути готовим до несподіваних гучних звуків.

Взагалі нове покоління краще орієнтується в стресових ситуаціях – я от, наприклад, коли вперше завів двигун Lada 4?4 Urban 5d, подумав, що десь спрацювала сирена цивільної оборони, а виявилося, що під капотом всього лише включився вентилятор, бо мотор був гарячим.


Разом з тим, син звернув увагу на те, що на задньому сидінні немає підголівників – особисто йому вони без потреби, але він розуміє, що дорослим людям буде незручно. І це так: ззаду незручно, незважаючи на простір в ногах.

Дещо хаотичний, якщо не сказати тщетный, характер модернізації Ниви лізе з усіх щілин, навіть по дрібницях: відкриваєш капот і бачиш, що частина хомутів вже замінена гвинтовими, а частина залишилася менш надійними стрічковими. Звичайно, ти бачиш це тільки в тому випадку, якщо вже звик до виду «запаски» в підкапотному просторі. Хтось все ще хоче сказати, що це фамільна риса? І, ймовірно, в силу «фамільності» в салоні досі натяжна стеля з шкірозамінника?

Дивіться також:  SEAT Ateca. Перевірка темпераменту. Seat Ateca


І так – у нього як і раніше насилу двері захлопуються, насилу перемикаються демультиплікатор і міжосьовий диференціал, повільно пітніють скла при вологій погоді… до Речі, того самого кондиціонера, який в трьохдверної версії Lada 4?4 стерпно охолоджує салон, на нутрощі пятидверки вже не вистачає: якщо температура за бортом наближається до «плюс 30», вам буде жарко навіть при крайньому положенні «крутилки» холоду і на швидкості вентилятора «У-І-І-І» (яку, втім, не увімкніть, якщо не хочете, щоб вона злегка отфрезеровала ваш мозок). І добре б тільки ергономіка: машині немає і місяця, а окантовка ринви з лівої сторони задка вже відклеїлася і настовбурчується «сама по собі», а з внутрішньої сторони задніх дверей виявляється ледь помітний вогнище корозії, повністю позбавлений будь-якого покриття…


Ви живете в місті, їздите на седан В-класу і раптом чомусь вирішили купити собі нову Lada 4?4?

Ок, уявіть собі, що вам належить поміняти свою звичайну квартиру на досить просторий бетонний бункер з металевої шконкой в якості меблів. У нас остання, найбільш сучасна модифікація бункера, тому замість тазу у кутку тут виявиться дірка посередині кімнати, а на стіні буде висіти телефон із заводною ручкою для спілкування із зовнішнім світом. Правда, додзвонитися можна тільки до коменданта нагорі, та й то, він застрелився ще минулого місяця, але це вже щось, погодьтеся. Навіщо вам бункер? Ну-у, відразу видно, що ви не в темі: бункер дуже стане в нагоді вам у випадку ядерної війни!

Давайте спробуємо уявити собі людину, який обере п’ятидверну Lada 4?4 у виконанні Urban. Це, напевно, буде водій, який уже володів Нивою, якому по душі те, що в салоні є кондиціонер і підігрів передніх сидінь, що бампери зовні стали пластиковими (тим більше що під пластиком – металева балка), цій людині потрібен простір в задній частині салону і він досить часто використовує постійний повний привід за прямим призначенням.


При цьому його не бентежить ні архаїчний салон, ні ергономічні нестиковки, ні слабкий мотор, ні трансмісійні шуми, ні порівняно високий витрата, ні відсутність рейлингов на даху, які були б в тему до «довгого» позашляхового кузову.

Я особисто знаю кількох людей, які займаються модернізацією Ниви вже довгі роки. Зовсім недавно ми писали про подібності і розходження автомобілів Lada 4?4 і Chevrolet Niva і згадали, як багато було зроблено для вазовского позашляховика в останні п’ять-сім років. Це копітка, болісна робота, яка робиться в умовах, коли впровадження кожного нового болта або дуже дорого, або неможливо в силу загальної архаїчності конструкції. Тому спасибі всім, хто намагається зробити цей автомобіль краще. Але ж і вони, напевно, розуміють: Нива, як її не назви – хоч Урбаном, хоч Ельбрусом – на сьогоднішній день залишилася єдиним вазівських автомобілем, який треба «доробляти» після покупки. Тому його виберуть ті, хто його вже любить.


Знаєте, у мене періодично виникають ці думки: «А чи не купити Ниву?». Це ж здорово – мати таку машину. Тільки треба буде поставити колеса з іншим дизайном дисків, переробити салон, зробити шумоізоляцію, тонування… ну і вивчити форуми, щоб зрозуміти, що там ще треба робити з Нивою. Безумовно, ця машина здатна подарувати море кайфу – навіть коли просто їдеш на ній по вулиці, відчуваєш себе підкорювачем простору – але я не можу собі уявити, що Нива – це основний автомобіль в моїй родині.

Lada 4?4 в будь-якому з виконань ідеальна, як автомобіль номер два. Як бункер, який у вас є на випадок ядерної війни.

Ви переглядаєте «Божевільного Макса», перетворюєтеся в воїна постапокаліпсису і виїжджаєте з друзями місити пісок на пустельний пляж. Як єдиний автомобіль Lada 4?4 може використовувати тільки той, хто живе в сільській місцевості. Таке, знаєте, досить глухе село, де поняття «урбан» зводиться до того, що у машин не голий метал в якості бамперів.

Дивіться також:  VW Touareg. Вже зовсім не той.... Volkswagen Touareg


Я міг би пожартувати, що цю статтю мені замовили вороги Автовазу з метою підриву продажів Lada 4?4, але жарт не зайде: зрозуміло ж, що ця стаття нічого не змінить – Ниву як купували, так і будуть купувати. Ті, хто робили це п’ять, десять і двадцять років тому.


Ніяку нову аудиторію модифікацією Урбан залучити неможливо, як нереально зробити це з допомогою нових кольорів, колісних дисків або наклейок на кузові. Тому що неможливо змінити суть цього автомобіля. Серед відданих фанатів цієї машини знайдуться ті, хто оцінять і п’ятидверний Урбан.

Бо відносини з автомобілем у шанувальників Ниви – це не просто прихильність, це любов. Любов до кінця, тобто до останнього варіанту цієї легендарної моделі. Любов до Урбана.


«Нива для мене і, підозрюю, не тільки мене, в першу чергу вузьконаправлений всюдихід для роботи і дозвілля, пов’язаного з бездоріжжям. У часи, коли машина носила назву ВАЗ-2121, вона цілком справлялася зі своїми завданнями. Але Урбан? Серйозно? Від міського автомобіля чекають маневреності, динамічності, певного комфорту, габаритів, не приносять незручностей в потоці і на вузьких вулицях міста. Все це – явно не Нива. Абсолютно незрозумілий хід маркетологів у плані бамперів. Так і подовження бази не несе ніякої практичної користі для міського авто, і до того ж вбиває чи не єдиний плюс Ниви – прохідність. Динаміка – провал. 80 кінських сил на чотири колеса вбивають будь-які надії безпечно пірнути в кільце або перебудуватися в трафіку, що укупі з чималими габаритами значно ускладнює життя водієві, але повною мірою розкриває весь матірний потенціал інших учасників руху. Положення міг би трохи виправити переклад автомобіля на моноприводом і пара десятків кінських сил. Витрата палива на трасі 11-13 літрів, в місті ж можна сміливо додавати 20-30% – це неймовірні цифри для «тошнения» в потоці. Управління – вкрай млявий. Божевільні крени і виляння кормою під оглушаючий виття раздатки – то ще задоволення. На тестованому автомобілі бажання об’їжджати ями на трасі відпало через пару хвилин страху, благо підвіска досить енергоємна, і ями ковтаються на ура.


У салоні найбільше не сподобався важіль перемикання передач. Доводиться тягнутися далеко вперед, а при включенні заднього ходу бити пасажира по колінах. А важіль раздатки заважає користуванню підсклянником і попільничкою, в певних положеннях повністю перекриваючи доступ до них.

І по дрібниці: спірне розташування другого прикурювача, відсутність підлокітника і місць зберігання дрібних речей («бардачок» чи вмістить у себе пляшку води), вкрай незручне управління кліматичною системою і склоочисниками, низька якість збірки в цілому (зазори кузовних деталей, регулювання дверей, елементи інтер’єру), повна відсутність можливості грамотної установки аудіосистеми як у передніх дверях, так і в задній полиці. Все це можна пробачити брутальному вездеходу, але не міському автомобілю.


З плюсів: непогані сидіння з обігрівом і бічною підтримкою, кондиціонер, місткий багажника, просторий салон. Сподобався колір і якість фарбування, а за містом автомобіль все ще дасть фору паркетникам і кросоверів. Але в загальному і цілому цільова аудиторія цього продукту незрозуміла».


«Свій коментар щодо п’ятидверного Урбана я б почав з коханою джиперами цитати братів Стругацьких. «А який сенс купувати машину, щоб їздити по асфальту? Там, де асфальт, нічого цікавого, а де цікаво, там немає асфальту». Нею ж можна було б і закінчити, адже ми класно покаталися по бруду і поганяли в полях овець. Але для читачів гарних фото і пари рядків мало.


Головними перевагами цього авто можна вважати повний привід, місткий салон і ціну. Пластикові бампери не роблять його міським, а дають можливість відповідати моді, за якою довгою Лада 4х4 гнатися не пристало. Не личить гнатися за цим і нечисленною і практичною аудиторії цього авто. Нехай невеликий, але на 100% своєї».

Автор: Інокентій Кішкурно

страницу нашли по запросам:
  • купити підвіску ваз 2121
Автор:
Дата: