Любов до урбана. ВАЗ Lada 4×4 Urban 5-дверна

17403 Любов до урбана. ВАЗ Lada 4x4 Urban 5-дверна

Найсвіжіша на даний момент новинка Автовазу залишила у нас почасти ностальгічне, але в цілому дуже дивне враження.

Я катався на цьому автомобілі тиждень і абсолютно не зрозумів, навіщо він потрібен. Я дуже чекаю, що зараз у коментарях до цього матеріалу знайдеться людина, яка напише: «Кеша, ти нічого не розумієш в автомобілях. Завжди знав, що ти просто доморощений неук. Адже очевидно, що Lada 4?4 Urban 5d абсолютно незамінна в …» – і після трикрапки буде маса прикладів застосування цього автомобіля. Я прочитаю все це і зарыдаю – від горя, а від щастя, бо мені відкриється істина. Але поки я в цілковитому невіданні й розгубленості. Чесно кажучи, я навіть не знаю, з чого почати.

Любов до урбана. ВАЗ Lada 4×4 Urban 5-дверна
Може бути, розповісти вам про те, як у другій половині 1990-х я працював в ОПП ВАЗа і збирав ці самі машини, ВАЗ-2131, правда, ще без пластикових бамперів і приписки «Urban» на двері задка? Як ця машина тоді сприймалася цілком певним логічним розширенням модельного ряду, навіть незважаючи на те, що кузови штовхалися по цеху вручну замурзаними слюсарями, а двері на цих кузовах ровнялись молотками? А може бути, нагадати вам ті настрої «майже нової Ниви для міста», які стояли у публіці пару років тому, після перших презентацій майбутнього Урбана – всі ці розповіді про электронноуправляемую роздатку, відмова від «понижайки», нові колеса, занижену підвіску і, чим чорт не жартує, новий движок?

Або для початку зізнатися вам у любові до Ниві, як явища у вітчизняному автопромі? Під цим соусом я цілком міг би засунути вам історію про те, як Нива стала для мене першим автомобілем, на якому папа дав мені порулити самостійно – тобто не тримаючи мене на колінах і навіть не доглядаючи за мною із сидіння пасажира. Замість нього в той раз поруч зі мною сидів молодший брат і кричав від захвату весь той час, поки ми дрифтили на білій “Ниві” по засніженій парковці. А тато просто стояв біля її краю і задумливо курив. Поняття не маю, чому він так вчинив – ми були дуже малі і дурні, легко могли вбити або покалічити і себе, і його, і казенний автомобіль – але я дуже вдячний йому за той вчинок. Серйозно, я можу розповісти цю історію дуже емоційно, і можливо, навіть вичав з вас кілька міліграмів якої-небудь рідини. Упевнений, з цієї возом я міг би претендувати на головний приз Міжнародного конкурсу авторів, якби штатним співробітникам було дозволено брати в ньому участь.

А що, якщо я перерахую всі свої пригоди на Lada 4?4, розповім про всі випадки, коли машина дивувала, радувала і виручала мене і моїх колег по ходу різних тест-драйвів і пробігів? Як вона завжди опинялася до речі, як закохувала в себе навіть завзятим циніків, як проривалася там, де пасували інші позашляховики? Дам купу посилань на ранні публікації, щоб читач переконався в тому, що цей автомобіль знайомий автору не з чуток і що він не збирається займатися шапкозакиданням і гудити автомобіль, а от прямо зараз зробить докладний і об’єктивний тест-драйв, виявивши всі плюси і мінуси, розклавши все по звичним поличках: дизайн, ергономіка, динаміка, керованість, прохідність…

Любов до урбана. ВАЗ Lada 4×4 Urban 5-дверна
Але, мабуть, краще я розповім вам про те, як тиждень назад я їхав по трасі на Lada 4?4 Urban 5d зі швидкістю близько 90 км/год. Це була обвідний навколо міста з двома смугами в кожну сторону. Навколо мене був досить щільний трафік – городяни поспішали вирватися з урбана… ем-м Городяни поспішали вирватися з міста. Раптово на нас обрушилася злива – натовпом ми просто в’їхали під величезну хмару, у якій сталося нетримання.

Видимість різко впала – великі краплі кулеметом загупали у скло, десятки коліс підняли з запорошеного асфальту бризки. Підрульові перемикачі в цьому автомобілі – від «копійки» (я не жартую), але розуміючи, що ностальгувати зараз не час, я тупо рвонув правий перемикач вниз, проскочивши через положення «просто махаємо двірниками» в положення «махаємо швидко».

Любов до урбана. ВАЗ Lada 4×4 Urban 5-дверна
Так-так, швидкостей роботи склоочисників тут всього дві. І на будь-який з них «двірники» не надто добре очищають площа не дуже великого скла, але в наступну секунду весь цей журналістський рафінад розчинив КАМАЗ, заливший в моє ліве вухо кілька літрів води – я скинув швидкість, а він пішов на обгін. Верещачи як випускниця, я намацав на центральному тунелі клавіші передніх склопідйомників (ззаду у довгого Урбана таки «весла», незважаючи на єдино можливу комплектацію Люкс) і закрив вікна. А потім я зробив фатальну помилку – відчувши, що в салоні помітно похолодало, я включив обігрівач.

Дивіться також:  Фургон онлайн. Mercedes Sprinter Kastenwagen (W907)

Лобове скло моментально запітніло. Причому «моментально» – це не фігура мови. Коли я кажу «моментально», я маю на увазі, що в одну секунду видимість поганий перетворилася в нульову. Навколо мене, все ще їде зі швидкістю, слабо порівнянної з виживанням при фронтальному ударі, був мокрий асфальт і десяток автомобілів… Вам здається, що я занадто довго вам все це розповідаю? Хлопці, та я ледь не про…

Ледь не обігнувши (як мені здалося) пластиковим бампером Урбана один з придорожніх стовпів, я скинув швидкість, притиснувся до узбіччя, відкрив вікна, нервово проржался, сфотографував на телефон лобове скло і… продовжив спостерігати за тим, як через нього ні чорта не видно. Щоб хоча б схематично бачити дорогу, мені в якийсь момент довелося протерти скло рукою.

Любов до урбана. ВАЗ Lada 4×4 Urban 5-дверна
«Включи кондиціонер, ідіот!», – вже обурюються деякі з читачів. Гаразд-гаразд, включаємо кондиціонер. Це відмінний спосіб просушити повітря в салоні і позбутися від вологи на склі, так. Взагалі класно, що в Ниві нарешті з’явився кондиціонер. Дуже здорово.

Знаєте, скільки потрібно задіяти органів управління, щоб включити кондиціонер у Lada 4?4? П’ять.

Любов до урбана. ВАЗ Lada 4×4 Urban 5-дверна
Клавіша включення вентилятора на центральній консолі. Вона повинна бути включена на одну з двох можливих швидкостей – «зззз» або «НІІІТ»;Повзунок гарячого повітря, маркований червоним трикутником – він повинен бути у закритому положенні;Повзунок обсягу надходить в салон повітря, маркований синім трикутником (запам’ятайте, це не холодне повітря, це просто заслінка, що відкриває або закриває приплив повітря в салон) – він повинен бути відкритий.Клавіша включення кондиціонера, вона внизу на центральній консолі.Обертова ручка температури кондиціонованого повітря з правого боку від рульової колонки. Треба зрозуміти, в який бік її крутити, але ви впораєтеся. Вона дублює функцію «вкл/викл» кондиціонера.

Любов до урбана. ВАЗ Lada 4×4 Urban 5-дверна
Любов до урбана. ВАЗ Lada 4×4 Urban 5-дверна
Там є ще один повзунок на центральній консолі, який розподіляє потоки повітря між лобовим склом і салоном, а також ручка «піддувала», теоретично нащупываемая десь в районі вашої правої гомілки та відкриває надходження повітря в ноги, але поки вам про це краще не думати. А взагалі це тільки здається складним, та насправді, якщо ви в дитинстві збирали на швидкість АК-47, проблем у вас не виникне.

До речі, це дивна річ: коли-то задумана як чисто «цивільний» автомобіль з претензією на комфорт «легковика», в 2016 році Lada 4?4 і справді викликає асоціації з військовою технікою. За пару днів до епізоду з запітнілим склом я підвозив на длиннобазном Урбана тещу, і через якийсь час запитав: «Ну як?». Вона сказала, що їй подобається, що ззаду багато місця, але взагалі вона тільки що дивилася фільм про ГАЗ-69, і дуже здивувалася, коли вийшла з під’їзду і побачила, що я приїхав до неї «чомусь подібному».

Пізніше, в той самий дощовий день, схожим чином висловилися та ще дві жінки, моя мама та її подруга: коли я припинив судорожно терти лобове скло кінцівками, впорався з мікрокліматом в салоні Урбана і взяв їх на борт, вони тільки й говорили, що машина брутальна, потужна і взагалі дуже чоловіча.

Але насправді Lada 4?4 Urban 5d – не армієць. Він, скоріше, сільський хлопець, який дуже хоче зійти за міського. Виходить у нього з перемінним успіхом: пластикові бампери неакуратно прилягають до колісним аркам (як і широкі молдинги до боковин кузова), між нижньою кромкою дверей і кузовом намацується щілину в палець завтовшки і в неї на ходу летить пил), лівий підсклянник перекривається важелем демультиплікатора (і тому зовсім марний), полиця багажника не піднімається і не складається при піднятті двері задка, та до того ж частково перекриває 12-вольтів розетку в багажнику, а вирізи під задні колонки тепер чиста фікція, тому що у них «встромляються» котушки задніх ременів, перенесені з задніх стійок за спинки сидінь в рамках боротьби з шумом…

Любов до урбана. ВАЗ Lada 4×4 Urban 5-дверна
Напевно, ззаду і справді стало тихіше – принаймні, колишнього «катушечная» дзвону дійсно не чути, та й мій семирічний син, їздив ззаду, на особливу гучність не скаржився. Тим більше що з Нивою він вже знайомий і розуміє, що якщо ти опинився в її утробі, треба бути готовим до несподіваних гучних звуків.

Взагалі нове покоління краще орієнтується в стресових ситуаціях – я от, наприклад, коли вперше завів двигун Lada 4?4 Urban 5d, подумав, що десь спрацювала сирена цивільної оборони, а виявилося, що під капотом всього лише включився вентилятор, бо мотор був гарячим.

Любов до урбана. ВАЗ Lada 4×4 Urban 5-дверна
Разом з тим, син звернув увагу на те, що на задньому сидінні немає підголівників – особисто йому вони без потреби, але він розуміє, що дорослим людям буде незручно. І це так: ззаду незручно, незважаючи на простір в ногах.

Дещо хаотичний, якщо не сказати тщетный, характер модернізації Ниви лізе з усіх щілин, навіть по дрібницях: відкриваєш капот і бачиш, що частина хомутів вже замінена гвинтовими, а частина залишилася менш надійними стрічковими. Звичайно, ти бачиш це тільки в тому випадку, якщо вже звик до виду «запаски» в підкапотному просторі. Хтось все ще хоче сказати, що це фамільна риса? І, ймовірно, в силу «фамільності» в салоні досі натяжна стеля з шкірозамінника?

Дивіться також:  Эффект рукоприкладства. Toyota Land Cruiser Prado 150

Любов до урбана. ВАЗ Lada 4×4 Urban 5-дверна
І так – у нього як і раніше насилу двері захлопуються, насилу перемикаються демультиплікатор і міжосьовий диференціал, повільно пітніють скла при вологій погоді… до Речі, того самого кондиціонера, який в трьохдверної версії Lada 4?4 стерпно охолоджує салон, на нутрощі пятидверки вже не вистачає: якщо температура за бортом наближається до «плюс 30», вам буде жарко навіть при крайньому положенні «крутилки» холоду і на швидкості вентилятора «У-І-І-І» (яку, втім, не увімкніть, якщо не хочете, щоб вона злегка отфрезеровала ваш мозок). І добре б тільки ергономіка: машині немає і місяця, а окантовка ринви з лівої сторони задка вже відклеїлася і настовбурчується «сама по собі», а з внутрішньої сторони задніх дверей виявляється ледь помітний вогнище корозії, повністю позбавлений будь-якого покриття…

Любов до урбана. ВАЗ Lada 4×4 Urban 5-дверна
Ви живете в місті, їздите на седан В-класу і раптом чомусь вирішили купити собі нову Lada 4?4?

Ок, уявіть собі, що вам належить поміняти свою звичайну квартиру на досить просторий бетонний бункер з металевої шконкой в якості меблів. У нас остання, найбільш сучасна модифікація бункера, тому замість тазу у кутку тут виявиться дірка посередині кімнати, а на стіні буде висіти телефон із заводною ручкою для спілкування із зовнішнім світом. Правда, додзвонитися можна тільки до коменданта нагорі, та й то, він застрелився ще минулого місяця, але це вже щось, погодьтеся. Навіщо вам бункер? Ну-у, відразу видно, що ви не в темі: бункер дуже стане в нагоді вам у випадку ядерної війни!

Давайте спробуємо уявити собі людину, який обере п’ятидверну Lada 4?4 у виконанні Urban. Це, напевно, буде водій, який уже володів Нивою, якому по душі те, що в салоні є кондиціонер і підігрів передніх сидінь, що бампери зовні стали пластиковими (тим більше що під пластиком – металева балка), цій людині потрібен простір в задній частині салону і він досить часто використовує постійний повний привід за прямим призначенням.

Любов до урбана. ВАЗ Lada 4×4 Urban 5-дверна
При цьому його не бентежить ні архаїчний салон, ні ергономічні нестиковки, ні слабкий мотор, ні трансмісійні шуми, ні порівняно високий витрата, ні відсутність рейлингов на даху, які були б в тему до «довгого» позашляхового кузову.

Я особисто знаю кількох людей, які займаються модернізацією Ниви вже довгі роки. Зовсім недавно ми писали про подібності і розходження автомобілів Lada 4?4 і Chevrolet Niva і згадали, як багато було зроблено для вазовского позашляховика в останні п’ять-сім років. Це копітка, болісна робота, яка робиться в умовах, коли впровадження кожного нового болта або дуже дорого, або неможливо в силу загальної архаїчності конструкції. Тому спасибі всім, хто намагається зробити цей автомобіль краще. Але ж і вони, напевно, розуміють: Нива, як її не назви – хоч Урбаном, хоч Ельбрусом – на сьогоднішній день залишилася єдиним вазівських автомобілем, який треба «доробляти» після покупки. Тому його виберуть ті, хто його вже любить.

Любов до урбана. ВАЗ Lada 4×4 Urban 5-дверна
Знаєте, у мене періодично виникають ці думки: «А чи не купити Ниву?». Це ж здорово – мати таку машину. Тільки треба буде поставити колеса з іншим дизайном дисків, переробити салон, зробити шумоізоляцію, тонування… ну і вивчити форуми, щоб зрозуміти, що там ще треба робити з Нивою. Безумовно, ця машина здатна подарувати море кайфу – навіть коли просто їдеш на ній по вулиці, відчуваєш себе підкорювачем простору – але я не можу собі уявити, що Нива – це основний автомобіль в моїй родині.

Lada 4?4 в будь-якому з виконань ідеальна, як автомобіль номер два. Як бункер, який у вас є на випадок ядерної війни.

Ви переглядаєте «Божевільного Макса», перетворюєтеся в воїна постапокаліпсису і виїжджаєте з друзями місити пісок на пустельний пляж. Як єдиний автомобіль Lada 4?4 може використовувати тільки той, хто живе в сільській місцевості. Таке, знаєте, досить глухе село, де поняття «урбан» зводиться до того, що у машин не голий метал в якості бамперів.

Дивіться також:  Электродопинг. BMW i3s (I01)

Любов до урбана. ВАЗ Lada 4×4 Urban 5-дверна
Я міг би пожартувати, що цю статтю мені замовили вороги Автовазу з метою підриву продажів Lada 4?4, але жарт не зайде: зрозуміло ж, що ця стаття нічого не змінить – Ниву як купували, так і будуть купувати. Ті, хто робили це п’ять, десять і двадцять років тому.

Любов до урбана. ВАЗ Lada 4×4 Urban 5-дверна
Ніяку нову аудиторію модифікацією Урбан залучити неможливо, як нереально зробити це з допомогою нових кольорів, колісних дисків або наклейок на кузові. Тому що неможливо змінити суть цього автомобіля. Серед відданих фанатів цієї машини знайдуться ті, хто оцінять і п’ятидверний Урбан.

Бо відносини з автомобілем у шанувальників Ниви – це не просто прихильність, це любов. Любов до кінця, тобто до останнього варіанту цієї легендарної моделі. Любов до Урбана.

Любов до урбана. ВАЗ Lada 4×4 Urban 5-дверна
«Нива для мене і, підозрюю, не тільки мене, в першу чергу вузьконаправлений всюдихід для роботи і дозвілля, пов’язаного з бездоріжжям. У часи, коли машина носила назву ВАЗ-2121, вона цілком справлялася зі своїми завданнями. Але Урбан? Серйозно? Від міського автомобіля чекають маневреності, динамічності, певного комфорту, габаритів, не приносять незручностей в потоці і на вузьких вулицях міста. Все це – явно не Нива. Абсолютно незрозумілий хід маркетологів у плані бамперів. Так і подовження бази не несе ніякої практичної користі для міського авто, і до того ж вбиває чи не єдиний плюс Ниви – прохідність. Динаміка – провал. 80 кінських сил на чотири колеса вбивають будь-які надії безпечно пірнути в кільце або перебудуватися в трафіку, що укупі з чималими габаритами значно ускладнює життя водієві, але повною мірою розкриває весь матірний потенціал інших учасників руху. Положення міг би трохи виправити переклад автомобіля на моноприводом і пара десятків кінських сил. Витрата палива на трасі 11-13 літрів, в місті ж можна сміливо додавати 20-30% – це неймовірні цифри для «тошнения» в потоці. Управління – вкрай млявий. Божевільні крени і виляння кормою під оглушаючий виття раздатки – то ще задоволення. На тестованому автомобілі бажання об’їжджати ями на трасі відпало через пару хвилин страху, благо підвіска досить енергоємна, і ями ковтаються на ура.

Любов до урбана. ВАЗ Lada 4×4 Urban 5-дверна
У салоні найбільше не сподобався важіль перемикання передач. Доводиться тягнутися далеко вперед, а при включенні заднього ходу бити пасажира по колінах. А важіль раздатки заважає користуванню підсклянником і попільничкою, в певних положеннях повністю перекриваючи доступ до них.

І по дрібниці: спірне розташування другого прикурювача, відсутність підлокітника і місць зберігання дрібних речей («бардачок» чи вмістить у себе пляшку води), вкрай незручне управління кліматичною системою і склоочисниками, низька якість збірки в цілому (зазори кузовних деталей, регулювання дверей, елементи інтер’єру), повна відсутність можливості грамотної установки аудіосистеми як у передніх дверях, так і в задній полиці. Все це можна пробачити брутальному вездеходу, але не міському автомобілю.

Любов до урбана. ВАЗ Lada 4×4 Urban 5-дверна
З плюсів: непогані сидіння з обігрівом і бічною підтримкою, кондиціонер, місткий багажника, просторий салон. Сподобався колір і якість фарбування, а за містом автомобіль все ще дасть фору паркетникам і кросоверів. Але в загальному і цілому цільова аудиторія цього продукту незрозуміла».

Любов до урбана. ВАЗ Lada 4×4 Urban 5-дверна
«Свій коментар щодо п’ятидверного Урбана я б почав з коханою джиперами цитати братів Стругацьких. «А який сенс купувати машину, щоб їздити по асфальту? Там, де асфальт, нічого цікавого, а де цікаво, там немає асфальту». Нею ж можна було б і закінчити, адже ми класно покаталися по бруду і поганяли в полях овець. Але для читачів гарних фото і пари рядків мало.

Любов до урбана. ВАЗ Lada 4×4 Urban 5-дверна
Головними перевагами цього авто можна вважати повний привід, місткий салон і ціну. Пластикові бампери не роблять його міським, а дають можливість відповідати моді, за якою довгою Лада 4х4 гнатися не пристало. Не личить гнатися за цим і нечисленною і практичною аудиторії цього авто. Нехай невеликий, але на 100% своєї».

Автор: Інокентій Кішкурно

Автор:
Дата:
Из той же категории: (Авто огляд)

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

11 + двадцать =

Сейчас читают:
top