Світ без електрики. Audi SQ5

На спідометрі дозволені 130 км/год, мультимедіа відтворює улюблені треки з Apple Music, а німецький автобан плавними вигинами веде мене вздовж безкрайніх просторів Баварії. А ось і заповітний знак «кінець всіх обмежень». В моєму випадку обмеження все-таки є — це паспортні 250 км/год, Але наскільки легко вони даються середньорозмірному кросоверу? В дзеркалі заднього виду вже чітко вимальовується силует чергового суперкара з дедулей за кермом, який все стрімкіше наближається до мого SQ5. Пора діяти!

Годину тому на технічному семінарі Audi в Мюнхені фахівці марки розповідали про гібридних установках та альтернативних джерелах енергії, якими в найближчі кілька років буде приділено особливу увагу. До 2025 р. автомобілі з батарейками будуть займати близько третини від загального обсягу виробництва. Багато це чи мало покаже час, а поки пріоритетним напрямком компанії залишаються бензинові агрегати.

Не знаю, як інших, але мене такі перспективи тільки радують. Тим більше, що мотористи з Неккарзульма (де базується підрозділ Audi Sport GmbH) свою справу знають і вже кілька десятиліть збирають одні з кращих двигунів в світі. Силовий агрегат у новому кросовері SQ5 — не виняток. Це новітня V-подібна «шістка» з твинскролльным турбокомпресором — вона і звучить як треба, і наділяє не саму легку машину достатньої динамікою. Втім, до мотору ми ще повернемося, а поки самий час цю саму динаміку відчути на собі.

Права педаль в підлозі, автоматична трансмісія скидає кілька передач вниз, а Audi, присівши на задню вісь, з соковитим і благородним звуком спрямовується вперед. Впевнено, але без драматизму. З новим V6 будь прискорення відбувається максимально інтелігентно, адже тепер немає потреби щоразу викручувати мотор. Ще через кілька секунд цифри на спідометрі наближаються до обмежувача, а класичний суперкар, тільки що висів на хвості, схоже, просто розгубився від такого розвитку подій.

Дивіться також:  Розгінний блок. Hyundai Genesis G80

Маршрут тест-драйву в навігаційній системі веде мене до з’їзду з автобану на прилегле шосе місцевого призначення. Попереду кілька кілометрів по звивистих дорогах між селами і селами, покриття яких нерідко залишає бажати кращого. Незважаючи на заявлену спортивність, SQ5 не пасує навіть на зовсім розбитих ділянках. Пневмопідвіска з електронно-керованими амортизаторами відмінно фільтрує рельєф дороги, доносячи до водія лише саму потрібну інформацію.

У цій всеїдності є і зворотна сторона — недостатня жорсткість при активному маневруванні. Особливо це помічаєш в швидкісних «эсках» і затяжних дугах. Кросовер непогано пише траєкторії, але для такого темпераменту хотілося трохи більше зібраності і чуйності в реакції на дії кермом.

Фахівці з Audi підтверджують, що варіант зі звичайними пружинами показує себе краще з точки зору керованості. Там і амортизатори відкалібровані інакше, а варіант з пневмопідвіскою адресований насамперед цінителям комфорту. Тепер зрозуміло, чому для німців така розкіш — опція, а у нас підвіска на пневмоелементах входить в базове оснащення SQ5.

Ну, а тепер трохи теорії. Тому що, по-перше, я обіцяв розповісти про мотор. А по-друге, це зайвий привід ще раз нагадати про те, наскільки Audi високотехнологічна компанія.

Новий мотор V6 зібраний навколо алюмінієвого блоку з чавунними гільзами. У порівнянні з попередником силовий агрегат на другому поколінні SQ5 скинув 14 кг ваги й обзавівся твинскролльной турбіною замість приводного нагнітача. Її розмістили в 90-градусному розвалі блоку циліндрів, що дозволило з одного боку скоротити шлях вихлопних газів до гарячої крильчатки (і тим самим мінімізувати ефект турбоями), а з іншого — встановити каталітичний нейтралізатор максимально близько до камери згоряння. Так він швидше досягне робочої температури.

Дивіться також:  634 лошади в немозолистых руках. Rolls-Royce Wraith

Але Audi не була б собою, якби на цьому все закінчилося. Як і молодший чотирициліндровий агрегат 2,0 TFSI, V-образну ” шестірку навчили працювати з так званого циклу Міллера. Або, як його називають у Audi — B-cycle (за прізвищем інженера Бубак, який все це придумав).

Особливість цього циклу в тому, що впускний клапан закривається раніше, ніж поршні досягнутий нижньої мертвої точки. При цьому випускний клапан також закривається раніше звичайного. У кінцевому рахунку це дозволило нехай і незначно, але все ж збільшити ККД двигуна. Втім, за таким алгоритмом мотор працює лише в спокійних режимах, а при високих навантаженнях система управління клапанами повертає всі до звичного циклу Отто.

Після зміни поколінь SQ5 є єдиною версією моделі з V-подібною «шісткою» під капотом. Чудовий дизельний V6 канув у небуття, поступившись місцем чотирициліндровим агрегатів. Для потенційних ж покупців підігрітого Q5 додатковим бонусом стануть яскраві елементи в екстер’єрі і традиційно вивірений до найдрібніших деталей інтер’єр.

На швидкості 250 км/год комфорт в салоні SQ5 порушує хіба що шум зустрічного вітру. Як не працюй з аеродинамікою, але форм-фактор кросовера ніхто не відміняв. У моєму ж випадку до аеродинамічних шумів додається ще й звук випускної системи червоного суперкара з літнім бюргером за кермом. На його F430 обмежувач спрацює лише на 315 км на годину.

Автор: Олег Лозовий

страницу нашли по запросам:
  • Перемалювать мотоцикла
Автор:
Дата: