Огляд NVIDIA TITAN X

17132 Огляд NVIDIA TITAN X

Огляд NVIDIA TITAN X

У геймерський рай просто так не потрапити, квиток по кишені не кожному. Але саме туди прагнуть гравці, і деякі готові піти на все заради самого кращого. Ціна відходить на останній план, а головне — максимальний результат. І якщо вам здавалося, що NVIDIA GeForce GTX 1080 — відповідь на всі благання перфекціоністів, то доведеться розчарувати. Ні, не на все. І коли не вистачає потужності — на допомогу з небес сходить «Титан», але не той, що в броні і з гаубицею, а NVIDIA TITAN X — реінкарнація найшвидшою відеокарти останніх років.

Досконалість дизайну

Нещодавно головний інженер PlayStation 4 Марк ЦЕРН заявив, що для комфортного гейминга в 4K потрібна графічна підсистема потужністю вісім терафлопс. І поки нова Pro-версія консолі майже наполовину слабші заявленого мінімуму, TITAN X бере позначку помітно вище — 11 Тфлопс. Подібну спритність оцінять не тільки королі Adobe After Effects, але і геймери, які не готові миритися з компромісами. До того ж альтернативи «Титану» на горизонті не видно — в нього спакували неймовірно потужну «начинку.

У порівнянні з попереднім «Титаном» кількість транзисторів підняли з 8 до 12 мільярдів. Відчутно наростити бюджет «кремнієвих нейронів» дозволив перехід на 16-нм FinFet техпроцес, але цим в роду «Паскалей» не здивуєш — всі чіпи 10-ій серії виробляються за цією технологією. Зростання в цифрах для нового «Титана» майже повсюдний — CUDA-ядер тепер 3584 і працюють вони на частоті в півтора рази вище попередника. І щоб зовсім не принижувати гідності попереднього покоління, в нову відеокарту залишився колишній обсяг відеопам’яті в 12 Гігабайт. При цьому вона успадкувала передові модулі GDDR5X від GTX 1080 ефективною частотою 10 ГГц, тому пропускна здатність зросла до 480 Гігабайт в секунду. Відеокарта вийшла не просто швидкої, а непристойно потужної. Теоретичний приріст в продуктивності в порівнянні з TITAN X зразка 2015 року може досягати 50%.

Найшвидший обігрівач

TITAN X увібрала в себе кращі риси преміальної лінійки, і не тільки всередині, а й зовні. За традиціями попередніх поколінь відеокарта поставляється виключно в еталонної версії, створеної NVIDIA. Адже негоже псувати потужний мотор китайським пластиком і дешевими свистілки. Він успадкував риси дизайну останніх відеокарт GeForce, знайомий чорний колір і фірмову підсвічування, без якої не обходиться жоден TITAN.

На жаль, краса не всесильна, і за міць все таки доводиться розплачуватися: від холодного вдачі, яким відрізняються відеокарти Pascal, тут майже нічого не залишилося. Ясна річ, що з таким двигуном під алюмінієвим капотом новий TITAN X вийшов найненажерливішим в десятій серії і отримав додатковий шестіпіновий коннектор харчування — стандартне додаток «Титанів» з їх споживанням харчування в 250 Ватт.

Систему охолодження взяли з GTX 1080, злегка модифікували і втиснули в титанові кайдани. Втиснулася вона з легким скрипом — під навантаженням графічне ядро ​​GP102 прогрівається за 80 градусів за Цельсієм. Підсмажити яєчню на задній панелі не вийде, але взимку холодно поруч не буде. Втім, зі своєю роботою охолодження справляється і навіть натякає на розгін. Ось тільки навіщо він потрібен для настільки статусної відеокарти?

Машинний апетит

Сімейство TITAN ніколи не позиціонувалася як споконвічно геймерське рішення — відеокарта навіть втратила приналежності до серії GeForce. Це «залізяки» для професіоналів, які працюють в сфері відеовиробництва і 3D-графіки. Саме в цих завданнях TITAN X проявляє себе як жодна інша відеокарта. А після важкого трудового дня можна не увійти на іншу відеокарту, а використовувати TITAN X за іншим призначенням — в іграх, причому з самими максимальними настройками. Подібна гнучкість припаде до душі тим, кому з хворобами двох відеокарт в одному комп’ютері миритися не дуже хочеться. Давно відомо — дві голови добре, але одна стабільніше.

Дивіться також:  Шоколадное пирожное с джемом и сметаной

При цьому професійний відтінок злегка змістився. TITAN X тепер куди привабливіше для інших завдань — наприклад, штучних нейромереж, які використовуються усіма відомими компаніями. Для цього відеокарта отримала покращену підтримку операцій int8, які повсюдно застосовуються в машинному навчанні. І тим, хто ще не усвідомив всю епохального мережевих обчислень, варто просто поглянути на свою стрічку в Instagram. У ній же не просто так багато котиків та іншого контенту, милого саме вашому серцю. Знімки треба шукати, визначати і виводити. Звичайно, на цьому прикладні завдання тільки починаються, але цей простий приклад вкрай дохідливий.

Більше пікселів богу пікселів

Дорогу прокладають першопрохідці, і не варто заперечувати, що за 4K-форматом світле майбутнє. Досить згадати, чим було Full HD якихось десять років тому — нездійсненною мрією для обивателя з квадратним монітором і кінескопним телевізором. А зараз це стандарт для 95% геймерів, але йому судилося здати позиції. Крізь ті ж терни належить пройти більш якісному вирішенню. Тим більше проблема з контентом на PC відсутній — досить запустити будь-яку гру останньої п’ятирічки і вибрати настройки під себе. Нині завбачливі розробники навіть закладають в свої проекти підтримку фантастичного дозволу 8K. Років через 10 виявиться актуально.

Переваги більш високого дозволу очевидні — чіткіше зображення і більше деталей. Тому оцінити всі принади UHD вирішили на ASUS MG24UQ, який при діагоналі в 24 дюйма володіє всією красою ігрового монітора з 4K. Існуючий міф, що різницю в зображенні видно тільки на панелях від 65 дюймів, розбивається вщент з першої ж грою. При цьому не можна сказати, що картинка перевертає все уявлення про відеоігри. Просто, в очі кидаються деталі, про які раніше й не підозрював — чого вартий хоча б пошарпана шкіра на броні Геральта з триквела Відьмака. Ефект порівняємо з переходом на нові окуляри при поганому зорі. І повертатися після побаченого на старий добрий FHD-монітор можна тільки з наріканнями на «мило».

Наскільки ж природним здається зображення, що не скуте помітністю пікселів? Фотореалізм криється не в модних ефекти і текстури високого дозволу, а в тій самій життєвій чіткості, яка тільки посилюється хорошими квітами на откалиброванной IPS-матриці.

Але за поліпшення доведеться платити «залізну ціну»: додаткові шість мільйонів пікселів виявляться непідйомною ношею обчислень для будь-якої відеокарти. І те, що ще кілька років тому здавалося неможливим навіть для SLI-систем, в 2016 по зубах всього одному GPU. Для 4K знадобиться весь порох в топових порохівницях TITAN X, але в звичайних режимах різниця буде менш помітною — графічна система буде просто упиратися в можливості процесора і пам’яті.

Тестування

Оскільки TITAN X став вінцем графічних технологій, то тестувати його слід на відповідному стенді. У зв’язці з відеокартою буде працювати шестиядерний процесор Intel Core I7-6800K, розігнаний до частоти 4 ГГц. Результати на чотириядерних CPU сімейства i7 давали результати гірше і враховуватися не будуть. А всі актуальні гри зі списку будуть запускатися в двох режимах — в звичному Full HD і «важкому» 4K на моніторі ASUS MG24UQ. При цьому у всіх іграх налаштування якості графіки будуть викручені до позамежного максимуму. Ніхто не обіцяв, що це буде легка прогулянка.

Unigine Heaven Benchmark

За традицією першим випробуванням стали ширяють острова наочного бенчмарка Unigine Heaven. Він зарекомендував себе відмінною оптимізацією і показує об’єктивні результати при тестуванні.

Очікувано, що з такими технічними характеристиками TITAN X очолить чарти продуктивності для одночипових відеокарт в будь-якому режимі. Інтрига лише в тому, як далеко вдасться відірватися від найближчого переслідувача — GTX 1080. Що ж, в Full HD режимі з максимальними настройками відеокарта показала результат в 3790 очок, що майже на тисячу «папуг» краще результатів GTX 1080.

Але з підвищенням дозволу відрив росте. У 4K при тих же налаштуваннях відеокарта видала 1 028 очок і не тільки подолала психологічний бар’єр, але пішла ще далі від GTX 1080, яка в тому ж режимі набирає приблизно 650 очок. З огляду на наближеність цього бенчмарка до ігор — позиції TITAN X для 4K тільки посилюються.

Дивіться також:  23 очаровательных животных, у которых эмоции бьют через край

Battlefield 1

У ігровий інтерпретації подій Першої світової війни вкрай насичений візуальний ряд: просторі карти з технікою на будь-який смак, десятки солдатів, сотні вибухів і тисячі кілограмів випущеного свинцю. Напруження подій спадає рідко — тільки якщо підібратися до краю карти з найближчого респауна.

При цьому гра непогано оптимізована і задіє можливості багатоядерних процесорів. На всіх максимальних налаштуваннях графіки в 1080p гра видає в середньому 112 кадрів під час матчу на 64 людини. Результат відмінний і дозволить насолодитися всіма принадами під час гри на моніторах з високою розгорткою, що вкрай актуально для мережевого шутера. І, не дивлячись на всю графічну загрозу, в режимі 4K результати виявилися не сильно нижче — в районі 90 кадрів в секунду!

DOOM

Ще один графічний хіт цього року змусив попотіти не одну відеокарту. Він відмінно проявив себе як на бюджетних системах, так і на PC з непристойно високим цінником. Головне, що в DOOM кожен знайде режим для себе. З її неймовірною динамікою вона відмінно грається при високій розгортці, а для тих, хто хоче оцінити всі графічні принади — є нативний режим 4K.

Як і у випадку з Battlefield 1, в Full HD гра практично не відірвалася від результатів GTX 1080 — 139 кадрів в секунду з незначним відривом за мінімальним fps. Позначаються обмеження, накладені іншими компонентами. А в 4K TITAN X видає 85 кадрів в секунду, що на третину краще результатів GTX 1080. На рівні Lazarus Labs мінімальний fps падає всього лише до 59 кадрів, що можна списати на погрішність, яка нівелюється включенням Vulkan API в налаштуваннях гри.

Gears of War 4

Третій пункт тестової збірки замикає топ найкрасивіших ігор 2016 року на PC. Навряд чи зараз можна зустріти гру на останній версії Unreal Engine 4, яка виглядала б не гірше і спритно бігала навіть на GTX 1050 Ti. Розробники прекрасно розуміли, що їх гру будуть педантично препарувати на самому різному «залізі», тому вбудували зручний бенчмарк.

Після включення DirectX 12 гра почала видавати лякаюче високий fps в Full HD — в середньому 188 кадрів. З таким запасом продуктивності грі варто було б не «обрізати» настройки графіки при використанні спліт-скрін для двох гравців. Зате в 4K на Ultra гра засяяла кожним пікселем, при цьому не поперхнувшись в продуктивності — 63 кадру в секунду.

Відьмак 3: Кров і Вино

Пригоди Геральта давно закінчилися, але, поки CD Projekt RED готує черговий RPG-хіт, можна коротати час в побічних квестах цієї гри, однією з кращих за останні роки. Та й перепроходіть «Відьмака» з покращала графікою не менш приємно, ніж після першого включення.

Комп’ютерних технологій знадобилося кілька поколінь, щоб повністю покрити всі прогалини в коді і видавати гарне зображення без відчутних проблем. Навіть з усіма активованими ефектами від самої NVIDIA у TITAN X надзвичайно високі результати в Full HD. В середньому гра видає 126 кадрів в секунду, що на 20% швидше зарядженої GTX 1080. І такі цифри лише підштовхують випробувати гру в 4K. Фінальним результатом стала позначка 54 fps з падіннями до 41 кадру. Звинувачувати відеокарту в нестачі потужності буде несправедливо — винні «польські милиці», що засіли в коді гри. Але наскільки ж прекрасний візуальний ряд!

The Division

Квиток в зруйнований Нью-Йорк давно став частиною «залізної» програми при тестуванні. Хіт від Ubisoft славиться багатою геометрією на локаціях і красивими ефектами. Тим більше пісочниця від студії Massive більш технологічні ігри від Rockstar і візуально нітрохи не гірше.

Дивіться також:  Долгожданная подборка свежих картинок с шутками и анекдотов

Не треба гадати на кавовій гущі, щоб вгадати різницю з GTX 1080 — все в рамках 20%. Однак падаючий сніг виглядає куди приємніше, коли на екрані в секунду змінюються 111 кадрів. У 4K ситуація знову повторилася, і TITAN X відірвався на 30%, показуючи в середньому 48 кадрів в секунду з помітними падіннями нижче 30. Поки що The Division залишається вкрай вимогливою грою. Якщо настройками жертвувати не хочеться, то слід знизити дозвіл до 2560х1440 і виставити згладжування за смаком.

Overwatch

Як і у випадку з 4K, в світле майбутнє Overwatch сумнівів немає, адже шутер від Blizzard продовжує завойовувати світ страхітливими темпами. Армію гравців можна розділити на два табори: одні примудряються запускати гру навіть на офісних тостери, а інші намагаються вичавити максимум з найдорожчих систем.

До тих пір, поки гру не «потоваришували» з SLI — одночиповие відеокарти залишаються найоптимальнішим рішенням. І коли середній fps перевалює за дві сотні — різниця ролі не грає. Її не буде навіть на найдорожчому моніторі. У 4K ситуація інша — 102 кадру при самих максимальних налаштуваннях, що приблизно на 40% більше результатів найближчого конкурента.

SteamVR Test

Можна навіть на коробці не писати, що TITAN X відноситься до класу відеокарт VR Ready. З віртуальною реальністю немає проблем навіть на середніх системах цього року, так що тест став формальністю: очікуваний максимальний бал і більше двадцяти тисяч оброблених кадрів — додати нічого, просто кращий результат з досягнутих на сьогоднішній день.

Віртуальна реальність

З кожним днем ​​повноцінних VR-ігор стає все більше. TITAN X успадкував всі необхідні оптимізації на рівні архітектури і навчений прийомам боротьби з артефактами і спотвореннями в VR-режимі. Ну а сучасні ігри навчилися динамічно змінювати якість зображення і регулювати дозвіл, щоб фреймрейт завжди залишався на позначці 90 кадрів.

У жодній VR-грі не спостерігалися проблеми з якістю або продуктивністю. В окремих випадках можна навіть піти трохи далі, і шляхом нехитрих маніпуляцій підвищити дозвіл гри. Зображення стає чіткіше, а пікселі менше кидаються в очі. Звичайно, TITAN X не додасть нові ефекти, але апскейл пішов ігор на користь.

Загальні результати

Тестування виявило очевидну закономірність — в 1080p відеокарта впирається в можливості системи в цілому, а в 4K йде набагато далі за інших. За кадром залишилося безліч ігор, які запускалися в якості наукового експерименту. Трійка серії Crysis, перевантажена масивами непотрібного коду, літала навіть в 4K, а перша частина гідно виглядала і дев’ять років тому. В оновлений Skyrim можна грати з міріадой графічних модів і не хвилюватися про 4K-продуктивності. Але охрестити дані тести валідними язик не повертається.

Підсумки

NVIDIA вкрай спритно створила цілий сегмент преміальних рішень, які відмінно підходять для якихось конкретних завдань і не поступаються в іграх. Найближчим аналогом стає лише минулорічний TITAN X, який колись дивував, а зараз в роботі з графікою часом в половину слабше оновленої версії. У професійній індустрії це бездонна прірва.

Для геймерів нічого швидше TITAN X просто не існує на даний момент. Він абсолютно не на часі для ігор в Full HD, адже різниця з GTX 1080 лежить в межах 20%. Зате в 4K розклад стає очевидним — чим вище вимоги, тим більше виграш. І конкурувати тут зможе тільки зв’язка з декількох відеокарт, яка нехай і дасть приріст, але лише в деяких пристосованих іграх. По суті, TITAN X не віддав цілком і повністю лише пару ігор — «Відьмак 3: Кров і Вино» і The Division, але вони обидві славляться своїми технічними проблемами. В іншому ж без нарікань: TITAN X практично зруйнував здавався поки ще непереборною 4K-бар’єр. Це перша відеокарта, яка прокладе дорогу новим рішенням — більш швидким і доступним. Але їх ще потрібно дочекатися, а TITAN X є вже зараз.

плюси:

неперевершений рівень продуктивності;
унікальна відеокарта для професіоналів.

мінуси:

відсутність альтернативних версій.

джерело: fsetyt.com.ua

Автор:
Дата:
Из той же категории: (Без рубрики)

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

два × 2 =

Сейчас читают:
top