Плутаємося в цифрах. Peugeot 5008

Плутаємося в цифрах

Нулів в іменах кросоверів Peugeot — як у банківських реквізитах. Заплутатися — пара дрібниць. Тим більше що, на перший погляд паркетники 3008, 4008 і 5008 однакові. Вони відрізняються, перш за все, колісною базою — платформа EMP2, представлена хетчбеком 308, дозволяє нарощувати її модулями по 55 мм. Модель 5008 — найбільша в цій лінійці: довжина 4641 мм, база — 2840, на 165 мм більше, ніж у 3008. Про колишньому однообъемнике у Peugeot 3008 говорили, мовляв, він для тих, хто втомився від мінівенів, але до кросоверу ще не готовий. Тепер від мінівенів втомився сам ринок — 5008 теж переродився з однооб’ємника. Оплачувати рахунок?


Фотогенічність кросовера ракурсозависима: наскільки він хижо-динамічний на заголовному фото, настільки ж огрядний тут. Подумки прибери маскувальний хром на задніх стійках з порогами — і відмінністю від колишньої мінівена стане лише нахил лобового скла.

Поговорив з людьми з Peugeot і зрозумів: проводити чемпіонат по грі цифрами, вони б грали у фіналі. Яких тільки номінацій не придумали, щоб підкреслити винятковість моделі 5008: співвідношення довжини автомобіля до об’єму багажника, довжини до колісній базі… Позаду на графіках залишилися Land Rover Discovery Sport, Skoda Kodiaq, не кажучи про Nissan X-Trail і Hyundai Santa Fe. Заявлений дорожній просвіт — 230 мм. Вірите? Рулетка підказує: під пластиковим фартухом двигуна — 160 мм. Але французи не здаються: так, кажуть, ми міряли під порогами, але єдиного стандарту немає, і кожен виробник може сам вибирати, як міряти.


Європейський сегмент SUV в 2016 році — це 3 963 000 автомобілів, а світова — 26 163 000. Тому Peugeot 5008 націлений саме на глобальний ринок. Крім ситроеновского заводу у французькому Ренні його будуть випускати на китайській фабриці в Ченду.


Базові фари галогенні, в багатих комплектаціях, як і у співплатформеного хетчбека 308, — повністю світлодіодні.

Тепер ви не здивуєтеся тому, що цей кросовер не буває повнопривідним, — в ногах задніх пасажирів відсутній центральний тунель-заготівля: карданного валу навіть у майбутньому тут не місце. Зате підлога ідеально рівний, а простору — вагон, як в мінівенах. Вся інтер’єрна різниця з «коротышом» 3008 — якраз тут, на задніх сидіннях. Замість дивана з цільної подушкою — три окремих крісла на полозках. Рухай, нахиляй — або складай. В останньому випадку можна пробратися на підняті з багажного підпілля сидіння третього ряду. З ростом 176 см я там навіть поміщаються — якщо отодвину стоять попереду крісла.


У Peugeot пишаються, що двухспицевый кермо кросовера — найменший в індустрії. Незважаючи на незвичність взаєморозташування органів контролю та управління, людині середнього зросту ергономіка проблем не створює. Якість матеріалів і збірки висока.


Віртуальна приладова панель пропонує п’ять тим, вибір між якими здійснюється за допомогою коліщатка в лівій спиці керма. Коли тахометр спливає в повний зріст, його стрілка рухається проти годинникової. Як все виглядає в русі — дивіться у відеоролику вище.

Багажник в п конфігурації великий, на 780 літрів, але дізнався я про це не відразу. Після того як, не дивлячись на інструкцію, звів третій ряд, скласти назад ці крісла у мене не вийшло. Смикав за все, що бачив і до чого дотягувався, — без толку. Виявилося, не в тій послідовності закріпив за сидіннями полку і склав «половічок»: шукані хлястики потрапили в ув’язнення. Ще конфуз трапився, коли я спробував, як вчили французи, вийняти крісло третього ряду з машини. Тягну за важіль, тягну на себе складений стільчик — як раптом на півдорозі він розкладається і рогатится на весь отвір. Переміг, але, по-моєму, так боротися з машиною не круто.

Дивіться також:  Першовідкривач. Volvo S60 Cross Country


Розібратися в закутках меню восьмидюймового сенсорного екрану найпростіше, додавши до нього три пальці, — на дисплеї відобразяться разом всі основні функції, своєрідна карта сайту. Картинка з камери заднього виду — з кількома режимами огляду на вибір.


Топові передні крісла з пам’яттю електрорегулювань і функцією масажу, претензій до них немає. На другому ряду простір в ногах і над головою: кожну з частин дивана можна зрушувати вперед на 180 мм, нахиляти і складати в горизонталь.

Дизайн місця водія покликаний всі затьмарювати — і у нього це виходить. Пристебнувся і забув про всіх трансформаційних огріхах салону! Кермо-шестигранник, що танцюють над ним прилади з п’ятьма темами і двома кольорами на вибір, збудовані на обгородженій центральної консолі «гарячі» клавіші-нігтики… Центральний дисплей після запуску двигуна прогрівається довго, але потім вже не тупить. Я чекав, що з ергономікою в цьому арт-об’єкті буде біда, але пристрелялся швидко. Не сподобалося лазити в бортове меню лише за налаштуваннями клімат-контролю — на купині час регулювання розтягується, іконки доводиться цілитися.


Бензиновий турбомотор 1.6 сімейства Prince (код EP6FDT) для нас буде дефорсовано зі 165 сил до 150 заради зниження податків. Трехцилиндровости агрегату 1.2 з індексом EB2DTS в Peugeot, схоже, соромляться: про кількість циліндрів ні слова в релізах, а їде він бадьоро.


Якщо зрушити вперед сидіння другого ряду, на третьому поміститься і людина зростом під два метри, але прохід на гальорку в будь-якому випадку скукоженный і незручний. Панорамний дах — зі шторкою, підйомної і зсувною передньою частиною.

Наша моторна гамма «п’ять тисяч восьмого» поки що в тумані, але ясно, що «механіки» у нас не буде. А з шестиступінчастим «автоматом» Aisin паркетник хороший незалежно від двигуна. Мій вибір — бензинова «турбочетвірка» 1.6 (165 л. с.). Впевнений, нехай і без спортивних ноток, набір швидкості, м’які, але очікувані відгуки на газ — і тиша. Неприємний гул двигун видає тільки при розгоні в підлогу — і після 5000 об/хв. З трициліндровим турбомотором 1.2 (130 к. с.) сімейства PureTech кросовер до 70 км/год не менш динамічний, так і після поступається не явно. Однак вібрацій на нижчих передачах більше, звук рідині, а віри в ресурс менше.


Вся позашляховість кросовера 5008 — у вугіллі з’їзду: 28 градусів. Кут в’їзду — 19, як у Subaru XV. Заявлений дорожній просвіт 230 мм виміряний під порогами, реальний під пластиковим фартухом двигуна — близько 160 мм.


За селектором «автомата» — клавіша електромеханічного «ручника» і кнопка режиму Sport. Ручний режим коробки управляється підрульовими пелюстками. Шайбою системи Grip Control (опція) вибирається робота силового агрегату і ESP в залежності від покриття: толку мало.

Дволітровий дизель з індексом DW10FC випускається з 2014 року, а загалом цього сімейства моторів 18 років. У кросовері 5008 він розвиває 180 сил і є наймогутнішою в гамі: насичена тяга внизу, в середині… Але синхронізація цього агрегату з трансмісією сподобалася мені менше за інших: в перехідних режимах відчуваються затримки, при зміні передач — ривки. До того ж цей двигун самий галасливий. А головне — Peugeot 5008 зовсім не провокує їхати так швидко, як дозволяє дизельний мотор. Тим більше що шасі цієї версії відчутно жорсткіше інших, на низькопрофільних 19-дюймових шинах на нерівностях вже некомфортно.

Дивіться також:  Acura RDX. Гордий лицар. Acura RDX


Гальма кросовера налаштовані класно — перше уповільнення розраховуєш безпомилково. Однак допоміжна електроніка подтупливает: впираєшся в попутку — і попередження «близький автомобіль» спливає на приладах неспішно, ніби для галочки.


Хромовані клавіші на центральній консолі в одне торкання виводять на екран меню з теми, включаючи налаштування клімат-контролю. Підігрівом сидінь і скла завідують кнопки поверхом нижче. У «підвалі» — USB-роз’єм і розетка. Дверні вставки — ніби джинсові.

Хід кросовера з бензиновим двигуном 1.6 і 18-дюймовими колесами плавніше, ніж у дизельного, але теж щільний. Всі асфальтові гостроти шасі скругляет успішно, однак на розбитій грунтовці з боку коліс лунають удари. До пробоїв амортизаторів справа, як правило, не доходить, але мчати так на власному автомобілі не будеш точно. Сама м’яка і комфортна підвіска — у Peugeot 5008 з мотором 1.2: якщо 1600-кубова машина ще може здригнутися на дорожній брижів, то ця не тремтить, так і не розгойдується почому дарма.


У Peugeot три варіанти підвісок в залежності від двигуна. Одна, сама м’яка, — для версії 1.2, інша, жорсткіше, — для бензинового і дизельного двигунів 1.6, третя, найбільш жорстка, — для машин з дизелем 2.0. Окремих пружин і амортизаторів для різних ринків немає.


У багатій комплектації на дверях висувні шторки. Скла опускаються не повністю. Швидкість вентилятора центрального блоку з повітряними дефлекторами і 12-вольтової розеткою регулюється кнопками.

Керованість кросовера грайлива. З одного боку, швидкі, але пом’якшено-округлі реакції на повороти керма, з іншого — виражене довинчивание задній осі з напівзалежної балкою в швидкісних дугах. Зусилля на крихті-кермі невелика, ледь помітні крени… Не можу повірити, що їду на немаленькому автомобілі по реальній дорозі — здається, це симулятор. За межі зчіпних властивостей шин, насамперед, передніх, виходиш без переляку: зворотній зв’язок, незважаючи на всю компьютерность сприйняття, все ж таки присутня. Система стабілізації спохвачується з затримкою, але докотитися до такого на сухому асфальті ще треба зуміти.


Виступаючі пластикові накладки колісних арок захищають від пошкоджень крила, а двері закруглюються під пороги, залишаючи ті в чистоті. Ікластий бампер з явно відокремленим центральним повітрозабірником і радіаторна решітка пунктиром — відмінності версії GT line.


Серед опцій — складаний електровелосипед і зарядний док замість лівого сидіння гальорки. На фото великий лежить на кришці свого відсіку, під яку ховається цілком. Топ-колеса — на 19-дюймів, базові — на два дюйми менше.

Про бездоріжжя розмова коротка — Peugeot 5008 годиться тільки для твердих грунтів і тільки в своїх скромних геометричних межах. Від легковика він по суті відрізняється збільшеними кутами з’їзду-в’їзду, але впади в раскисшую колію — і надія на так званий Grip Control, який вибірково пригальмовує колеса, розтане швидко. З іншого боку, адаптованим для нас машин обіцяють сталевий захист двигуна — які перешкоди можна буде брати ходом. Також з’явиться частково лобове скло, що обігрівається, більш ємний, ніж нинішній дволітровий, бачок омивача і передпусковий підігрівач у дизелів.

Дивіться також:  JAC S2. У прагненні до кращого. JAC S2


Двері багажника в топ-версії має електропривод, але змушує пригинатися людей вище 180 див. В багажному підпілля семимісних версій (а інших на презентації не було) замість запаски — третій ряд сидінь. Крім задніх складається і переднє пасажирське крісло.


Передумови для успіху в глобальному сенсі у Peugeot 5008 є. Наприклад, з жовтня минулого року продано вже майже 80 тисяч кросоверів 3008. У Франції це лідер сегменту. Китайських версій 4008 — реалізовано 20,5 тисячі з листопада, що на 120% більше плану.

До нас кросовер 5008 добереться в наступному році. Навіщо? Щоб після 40-процентного падіння продажів зберегти хоч якесь присутність на ринку. Шансів на більш або менш помітні продажу у нього немає. Повного приводу не передбачено, локальної збірки — теж. Без неї в конкуренції з русифікованими кросоверами Toyota RAV4 і Nissan X-Trail «француз» приречений. До речі, у європейського «ікс-трейла» теж є семимісна версія, але у нас її вирішили не продавати — попит незначний. Однак з місця водія Peugeot все не так сумно. Полюбити цю машину очима простіше, ніж укласти союз з розрахунком. По-моєму, продавцям варто робити ставку на це, а не на фейкові цифри дорожнього просвіту.

Техніка


В основі кросовера — модульна платформа EMP2, Efficient modular platform 2, як у хетчбека 308: стійки McPherson спереду, напівзалежна балка ззаду. У порівнянні з моделлю 3008 колісна база збільшена на 165 мм Повного приводу немає і не буде — він у 2019 році з’явиться тільки у моделі 3008, причому в гібридному вигляді: бензиновий мотор, восьмиступінчастий «автомат» і електромотору на кожній осі. Там, де у «три тисячі восьмого» буде розташовуватися батарея, тут — запасне колесо або третій ряд сидінь, відмовлятися від якого французи не хочуть. Цікаво, що дизелі і «механіку» Peugeot прямо називають пройденим етапом: популярність двигунів на важкому паливі — це, мовляв, локально-французька історія, не глобальна, а тому безперспективна.


Peugeot не балує нас технічними ілюстраціями шасі, силової структури кузова, двигунів і трансмісій. Зате є ось така важлива схема, де відзначені всі приховані і не дуже відсіки для зберігання мелочовки і вказано їх обсяг. В сумі — 38 л, на десять менше, ніж у однойменного компактвена.

Автор: Павло Карін

страницу нашли по запросам:
  • скласти крісла пежо 5008
Автор:
Дата: