Дивуємося скромності змін. Skoda Rapid

Навіщо виправляти, якщо можна покращити? Творці оновленого лифтбека Skoda Rapid по ходу рестайлінгу сконцентрувалися не на виправленні недоліків, на які вказує окремий ринок, а на загальних поліпшення. Клієнти нашої країни скаржаться на надмірну жорсткість підвіски — інженери стверджують, що принципово шасі нічого не міняли. Рівень комфорту залишиться колишнім.

Наші Рапід, як і раніше, будуть відрізнятися від європейських збільшеним майже на сантиметр до 170 мм дорожнім просвітом. З опціонними 16-дюймовими колесами кліренс повинен бути ще більше: висота боковини шин збільшена на дев’ять міліметрів, щоб краще протистояти сильним ударам. Припухлі колеса 195/55 R16 побічно можуть благотворно вплинути і на плавність ходу. Але її поліпшення не самоціль, так і перевірити це можна буде тільки вдома.

Рестайлінг не зробив Rapid м’якше або динамічніше, але привніс кілька корисних і іноді несподіваних новин.

Європейська лінійка двигунів змінилася. Замість «четвірки» об’ємом 1,2 л на Rapid тепер ставиться наддувний літрова «трійка» в двох ступенях форсировки: 95 л. с. і 110. Мотор просто чудовий: тихий і тяговітий — 110-сильна модифікація видає ті ж 200 Н•м, що і топова «турбочетвірка» 1.4 TSI потужністю 125 «коней». У нас же все як і раніше. Середньостатистичного покупця Рапіда трехцилиндровость бентежить, тому найбільш доступним залишиться «атмосферник» 1.6 (155 Н•м), що розвиває в залежності від версії або 90 л. с., або 110.

Шумоізоляція допрацьовувалася під версію 1.0 — вона сама тиха. На німецькому асфальті до 100 км/год такий Rapid не докучає звуком шин. Дизельний Rapid гучніше інших.

Турбодизель 1.6 (110 л. с. і 250 Н•м) нашим клієнтам не подобається насамперед ціною, от його і не буде, як не було. Хоча щастить відмінно, докучаючи хіба що зайвим шумовим фоном. Трансмісії у нас теж незмінно свої: п’ятиступінчаста «механіка» замість європейської шестиступінчастою і шестидіапазонний «автомат» замість преселективного «робот» DSG з сімома передачами. Не хоче народ в масі своїй коробка з двома зчепленнями, і на те у нього є причини. У нас DSG використовується тільки в поєднанні з потужним 125-сильним двигуном 1.4 TSI. Особливою популярністю він не користується, але на тест-драйві з бензинових тільки такі да літрові.

Дивіться також:  Нежданчик. Toyota C-HR Hybrid

Перш заводські датчики паркування спереду Рапіду були недоступні.

Якщо ви не володієте фотографічною пам’яттю в поєднанні з досконалим знанням модельного ряду, то навряд чи помітите нові фари зі смужками діодних ходових вогнів, оновлені противотуманки і тоновані задні ліхтарі зі світлодіодами у формі букви С. Якщо поставити новий автомобіль поруч зі старим, можна подумати, що лінійка просто поповнилася більш багатою комплектацією. Але оптика-то тепер биксеноновая — це новина. Не було раніше і датчика дощу, прихованого від очей. Разом з ним з’явилася функція автоматичного управління дальнім світлом — рідкість для B-сегмента. Протитуманки використовуються, крім іншого, ще й для підсвічування поворотів.

Безключовий доступ і запуск двигуна кнопкою в якості опції доступні на всіх ринках. Підлокітник, як і раніше, заважає користуватися стоянковим гальмом.

У салоні нововведення помітити простіше: перероблені прилади, на дверях з’явилися м’які підлокітники з прострочуванням і красиві гранчасті ручки. Змінилися блок клімат-контролю, дефлектори вентиляції, дизайн поперечної декоративної вставки. Мультимедійні системи Swing і Amundsen додали в діагоналі приблизно на півдюйма. Тепер Rapid можна замовити з системою smart Link, яка дозволяє пов’язати Rapid зі смартфоном за допомогою систем Android Auto, Apple CarPlay або MirrorLink. Ну і парасольку в ніші під переднім пасажирським кріслом, як в Октавії.

Опціональні спортивні крісла з інтегрованими підголовниками прекрасні. Відмінна геометрія, приємний наповнювач, хороша бічна підтримка. Стандартні сидіння не сильно поступаються в зручності, але виглядають простіше.

У розпорядженні задніх пасажирів тепер — пара USB-роз’ємів або підігрів сидінь. Замовити обидві ці опції, схоже, не вийде: кнопки і розетки ділять одне і те ж місце. Вам вирішувати, що важливіше — тепло або повні акумулятори. У європейців є можливість замовити систему Skoda Connect з роздачею Wi-Fi, даними про пробки в реальному часі, зведеннями цін на паливо та прогнозом погоди, а також розважальну систему для задніх пасажирів. У випадку з калузької складанням це недоступна розкіш, як і функція автоматичного гальмування у небезпечних ситуаціях, що працює на швидкості до 30 км/год…

Задні дивани різних версій відрізняються тільки оббивкою.

Враження від їздовий частини цієї презентації представляють практичний інтерес для п’яти-шести відсотків покупців Рапіда, обирають топ-модель, тому коротко. Універсальний для всіх ринків мотор 1.4 хороший: тяги достатньо, розгін цілком упевнений. Навіть паспортні дев’ять секунд до сотні — це і не мало, й не багато. Нелюбимий у нас «робот» майже бездоганний. Давно у мене не було такого взаєморозуміння з зазвичай свавільної коробкою. І вона передачі перемикає плавно, і тримає їх на розгоні, скільки треба, і знижується вчасно та акуратно. Але все це за рахунок деякої поважності: присутні невеликі затримки між перемиканнями.

Дивіться також:  Краса по-американськи. Lexus ES 200/250/350

Прокотившись по серпантину, перестаю скаржитися на жорсткість підвіски: малі крени, реакції швидкі. На Рапіді весело їхати швидко, що несподівано, адже середньому європейському покупцеві близько 50 років.

Тим, кому просто цікаво, як їде Rapid на трьох циліндрах, скажу наступне: не знаючи модифікації, легко прийняти літровий мотор за 1.4. Я поїздив тільки на більш потужної 110-сильної версії. Паспортне час розгону до 100 км/год у неї всього на 0,8 с гірше, ніж у топовій. При цьому завдяки ідентичного моменту (нехай і доступному в трохи вужчому діапазоні) Rapid 1.0 відмінно і прискорюється з місця і з ходу, причому навіть на високих передачах. Шестиступінчаста «механіка» працює дуже чітко, ходи важеля досить короткі. Зчеплення дуже інформативно: педаль приємно важка, але не занадто. Взаєморозуміння з таким силовим агрегатом знаходиш моментально.

Нові прилади візуально чистіше і читаються краще, але радіальна оцифровка на місці і не всім подобається.

Машина з двигуном 1.4 жорсткіше, ніж з літровим. Можливо, із-за різниці в масі: сама по собі «турбочетвірка» важче, а ще DSG. Хоча не назву підвіску дубовий. Я знайшов в Німеччині купини: трусить, звичайно, але нерівності відпрацьовуються пружно, без ударів і гострих стусанів. І шумновато. На розгоні двигун басовито буркоче, претендуючи на спортивність, а із зростанням швидкості в салон проникають аеродинамічні шуми і гул шин. Припустимо, можна замінити голосистий Bridgestone моделі Potenza, на якому я в свій час від’їздив кілька сезонів, на щось більш тихе. Або витратитися на додаткову звукоізоляцію кузова. А ось з шумом вітру, швидше за все, нічого не поробиш.

Вже оголошені ціни і замовлення приймаються.

З урахуванням нашої місцевої специфіки рестайлінг Рапіда виявився ще більш консервативним, ніж у випадку з оновленою нещодавно Октавией. У тій хоча б в очах двоїться, а тут без прайс-листа взагалі не розберешся. Skoda налягає на свої 19 розумних рішень (скребочки-кишеньки-сіточки), але нового там — парасольку і задні USB-розетки, заради яких мало хто у нас відмовиться від підігріву. Підкреслюється, що стало вигідніше купувати дорогі версії. Але дива не сталося: базова машина подорожчала. Безперечно: Rapid дуже успішний продукт, але і конкуренція в класі ахова. Потрібен більш креативний підхід.

Дивіться також:  Виграшна комбінація. Mercedes Vito Furgon (W447)

Техніка

В основі Рапіда — платформа седана Volkswagen Polo, але база довша, колія ширше, а модулі підвісок запозичені у інших Шкод. Наприклад, передні стійки McPherson — у Фабії, хоча вся конструкція посилена і адаптована під більш важкі мотори і велику загальну масу. Ззаду скручуюся балка від Октавії першого покоління. Товщина переднього стабілізатора поперечної стійкості становить 20 мм, заднього — 18 мм. В Європі пакет для поганих доріг, який збільшує кліренс на 15 мм спереду і на 12 ззаду, у машин нашої збірки за замовчуванням дорожній просвіт збільшився з 136 до 170 мм.

Рядний чотирициліндровий двигун 1.4 TSI (125 л. с., 200 Н•м) — найбільш потужний бензиновий агрегат, доступний на Рапіді. У «четвірки» з алюмінієвим блоком і чавунними гільзами циліндрів безпосередній впорскування палива (форсунки з шістьма отворами розпорошують суміш під тиском до 150 бар), компактний турбокомпресор з робочим тиском 1,8 бару і фазер на впуску. Випускний колектор інтегрований в головку блоку для скорочення шляху відпрацьованих газів, так і турбіна працює ефективніше, і каталізатор прогрівається швидше.

Трициліндровий турбомотор 1.0 належить до сімейства EA211 і виробляється на заводі в Млада-Болеславі. Тут алюмінієвий блок і поршні, ковані шатуни і відсутня балансирный вал — за непотрібністю. У двигуна два контуру охолодження і пара окремих термостатів, що дозволило забезпечити особливий температурний режим для головки блоку з інтегрованим випускним колектором. Такий мотор важить 82 кг, що на 10 кг легше «четвірки» 1.2.

Автор: Борис Ульзибат

Автор:
Дата: