Вени Peugeot Traveller і Citroen SpaceTourer: бійся, VW Transporter?

22574 Вени Peugeot Traveller і Citroen SpaceTourer: бійся, VW Transporter?

Вэны Peugeot Traveller и Citroen SpaceTourer: бойся, VW Transporter?

Тема матеріалу непроста: «намисто» Peugeot і Citroen, які замахнулися на VW Transporter і 7-місцеві мінівени. Все тому, що і автомобілі непрості – у таких фургонів великий життєвий цикл, плюс чималі обсяги продажів. Від успіху або провалу такої моделі компанія-виробник, звичайно, не помре, але отримає або хорошу грошову підживлення на багато років, або сильний удар. Так що успіх чи провал?

Позиціонування

Парочку Peugeot Traveller і Citroen SpaceTourer маркетологи постійно називають «венамі» причому, цілком справедливо, без приставки «міні» – це саме великі, великі, місткі вантажопасажирські автомобілі, що можуть перевозити 8-9 дорослих людей або велику кількість вантажу. Але у мене в голові крутиться ще пару слів: «мікроавтобус», «фургон», «бусик». Все залежить від версії автомобіля, включаючи і його назва. Адже якщо ми скажемо «вен» або «мікроавтобус» маючи на увазі пасажирську версію – то це Peugeot Traveller і Citroen SpaceTourer. А якщо скажемо «фургон», маючи на увазі комерційний автомобіль – то ця парочка вже буде називатися Peugeot Expert і Citroen Jumpy. Що явно вказує на попередників сьогоднішніх героїв…

Прямих попередників у Peugeot Traveller і Citroen SpaceTourer немає, проте варто «копнути глибше» – і знайдемо попередників по імені Peugeot Expert і Citroen Jumpy. Це комерційні автомобілі середнього класу (довжина близько 4,7-5 м, вантажопідйомність близько 1 тонни): нижче – компактні Peugeot Partner і Citroen Berlingo (4,3-4,5 м, 600-800 кг); вище – великі Peugeot Boxer і Citroen Jumper (більше 5 м, 1-1,5 тонни). Для того, щоб остаточно розділити вантажну і пасажирську версію, в нинішньому поколінні моделі отримали різне ім’я: вантажні фургони зберегли колишню назву – Peugeot Expert і Citroen Jumper; пасажирські вени отримали нові імена – Peugeot Traveller і Citroen SpaceTourer.

Фактично ми маємо один автомобіль, який випускається під різними марками (Peugeot, Citroen, і навіть Toyota), але отримує різні назви в залежності від варіанту виконання. Автомобілі Peugeot Traveller і Citroen SpaceTourer дебютували в 2016 році і приїхали в Україну на початку 2017-го. Навесні також стартували продажі комерційно моделей з іншим ім’ям (Peugeot Expert і Citroen Jumpy). А прямо зараз – влітку – в Україну повинні приїхати перші примірники Peugeot Traveller VIP, такий собі «офіс на колесах». Словом, 2017-й рік для цих «французів» в Україні стане роком дебюту всіх версій автомобіля. У цьому матеріалі представлено два автомобіля, обидва зі збільшеною колісною базою (3,25 м) і кузовом середньої довжини (5 м), 2-літровим турбодизелем (150 л. с.), у пасажирських версіях. Відмінності в деталях: Peugeot Traveller – МКПП і вісім місць; Citroen SpaceTourer – АКПП і дев’ять місць.

Як їде?

Тут важлива система координат, в якій слід оцінювати автомобілі: «легкова» або «вен-фургон». Але є спостереження, які однаково добре з будь-якої точки зору: перш за все – це мотор. І по легкових і комерційних мірками потужності 150-сильного 2-літрового турбодизеля вистачає «позаочі», будь-то порожній або середньо-завантажений автомобіль. Звичайно, найкраще потужність і тягу проявляє Peugeot Traveller з МКПП: двигун починає добре тягнути з 1,5 тис. об/хв і не «скисає» до 3-3,5 тис.; можна «докрутити» і до 4-х, але толку буде мало, а тільки шум. «Автоматичний» Citroen більш м’який і плавний: АКПП часто переключається на більш високу передачу вже при 2-2,2 тис. об/хв, не даючи двигуну повністю розкрити свою силу. Причому після зміни передачі мотор може опинитися в зоні 1,2-1,3 тис. об/хв, де ще не «задула» турбіна та двигун тягне слабо. Слід зазначити, що даний ефект помітний тільки при неспішній їзді і тільки на 1-2-3 передачі. Якщо набрати швидкість (в місті на проспектах або на трасі) і дійти до 4-5-6 передачі, то все встає на свої місця – тоді «автоматичний» Citroen майже не поступиться у відчутті динаміки «механічного» Peugeot. У теж час МКПП також не позбавлена нюансів: передачі занадто короткі, розраховані під велике навантаження – в результаті при кожному старті зі світлофора навіть в місті доводиться «відзняти» передачі аж до 4-5-6-й. При завантаженні динаміка на низьких передачах майже не падає, особливо у разі Peugeot з МКПП, та лише при прискореннях на швидкості вище 70-80 км/год (5-6 передача) стає помітно, що мотору стало важче звичайного; але не критично. Словом, потужності і тяги вистачає.

Аналогічно з підвіскою: ходова частина Peugeot Traveller і Citroen SpaceTourer виявляється несподівано м’якою і енергоємною, причому в будь-якому стані по завантаженню. Здається, Peugeot Traveller трохи жорсткіше, а Citroen SpaceTourer – м’якше; але все на рівні нюансів і дрібниць. Серйозне зауваження лише до задньої частини в розвантаженому стані: іноді зад помітно стрибає на великих ямах і хвилях; знову-таки – більш помітно в жестковатом Peugeot і менш помітно в Citroen. Але подібна ходова має неабиякий запас вантажопідйомності: максимум я возив вісім осіб у Peugeot Traveller (повне завантаження з посадковим місцям) і трохи сумок в багажнику – ходова частина з радістю приймає навантаження, пропадають стрибки задньої частини, при цьому до пробою підвіски під навантаженням ще ой як далеко. А якщо додати до цього комерційні шини Michelin Agilis з високим профілем і збільшеним індексом навантаження, то отримаємо ідеальний транспорт для далеких подорожей по наших розбитих дорогах.

Дивіться також:  Альбина Джанабаева раскрыла свои секреты красоты и главные принципы питания

Різні моделі – Peugeot Traveller і Citroen SpaceTourer – однаковий кузов. В даному випадку: великий пасажирський вен з однієї бічної зсувними дверима; але можна отримати дві бічні двері і навіть їх електропривод. Головна відмінність тестовій пари – оформлення передньої частини і трансмісія: МКПП або АКПП.

Під капотом – однаковий мотор: похвально потужний і тяговітий 2-літровий турбодизель. «Механіка» відрізняється короткими передачами і змушує багато клацати важелем у місті, але повністю розкриває потужність мотора і допомагає економити паливо. «Автомат» трохи «з’їдає» динаміку і впливає на витрату, але м’який і плавний у роботі; управління АКПП – круглий селектор і підрульові пелюстки.

А як з комфортом? З підвіскою вже все ясно, але ж є комфорт та іншого порядку – наприклад, звукоізоляція або зручність салону. І ось тут чекав сюрприз: всередині Peugeot Traveller і Citroen SpaceTourer несподівано тихо при їзді на сталій швидкості. Так, при розгоні чути мотор на високих оборотах. Але коли набрав хід, мотори вийшов на 2-2,5 тис. об/хв, а «перше місце» по шуму повинні займати шини та аеродинамічні шуми – отут раптом розумієш, що на швидкості 100-130 км/ч в салоні досить тихо, я чекав більшого шуму. Разом з високою посадкою і завидною запас тяги до 130-140 км/ч, все це суттєво змащує і занижує відчуття швидкості. Висновків два: по-перше, частіше дивитися на спідометр; по-друге, Peugeot Traveller і Citroen SpaceTourer – відмінний шатл для їзди по трасі на великі відстані.

Тепер про просторі і облаштування салону: тут багато місця, як і повинно бути в мікроавтобусі подібного класу. Причому дане твердження стосується і самого останнього, третього ряду сидінь: встановлені повноцінні роздільні сидіння; великий запас місця для ніг і над головою. З приємних «дрібниць» зазначу систему вентиляції задній частині салону: це не просто дефлектори вентиляції, але ще й повноцінний блок керування, розташований під рукою у пасажирів середнього ряду. Плюс на центральній стельової консолі-смузі зроблені невеликі виступи – виходить поздовжня поличка, куди можна покласти дрібні речі. Для більш великих є пара-струму кишень на боковинах салону; плюс підстаканники і розетки-прикурювачі. Сидіння для пасажирів великі і зручні, їх можна скласти або зовсім зняти і прибрати з салону. Шкода їм не вистачає підлокітників і можливості регулювання нахилу спинки (все це буде, включаючи столик і посадку «лицем до лиця», в моделі Peugeot Traveller VIP).

Відзначу ще один нюанс – переднє пасажирське сидіння, поруч з водієм. Вен Peugeot Traveller пропонував одномісне сидіння і це хороший варіант: є регулювання «вперед/назад» і по нахилу спинки; підлокітники; плюс широкий отвір між сидіннями для можливості проходу в задню частину салону. Модель Citroen SpaceTourer пропонувала двомісне переднє пасажирське сидіння, яке мало ряд застережень. Номінально тут може сісти другий чоловік, але в реальності по центру розміститься тільки дитина або щуплий дорослий. Сидіння позбулося підлокітників і регулювань для зручності посадки. З’явився третій підголовник, який перекриває огляд в салонному дзеркалі заднього виду, з-за чого підголовник доводиться знімати. Явний додатковий плюс – тільки ніша для речей під відкидною нижньою частиною сидіння. Але з урахуванням маси застережень і якщо вам не потрібно постійно возити дев’ять людей – краще вибрати одномісне пасажирське сидіння.

І, нарешті, облаштування передньої панелі салону. Ну… Це просто передня панель: велика, пластикова, з парочкою декоративних «сріблястих» вставок. Перед очима водія – традиційні стрілочні прилади: акуратні і вмить зрозумілі; між циферблатами встановлений великий РК-дисплей бортового комп’ютера, який дає саму необхідну інформацію (поточна швидкість і круїз-контроль, середня витрата палива, підказки про перемиканні передач). З того, що запам’яталося – велика ширина салону, двоповерховий ящик рукавички, підстаканники і попільнички по краях, маса кишені в дверях.

Салон двох автомобілів ідентичний: просто сучасний «вен», де передня панель запам’ятовується більше не дизайном, а шириною. Хоча в деталях салон хороший: багато відсіків для «дріб’язку», поличок, ніш (навіть на дверях), приємні і зрозумілі прилади. Переднє двомісне сидіння з низкою застережень; без необхідності перевезення дев’яти людей – краще вибрати більш зручний одномісне сидіння.

Для задніх пасажирів передбачені повноцінні сидіння, власна система вентиляції, є пару приємних «дрібниць» начебто кишеньок, підстаканників, розеток. Сидіння другого і третього рядів можна скласти, зняти, повністю прибрати. В такому разі про обсяг багажника говорити складно – все починається з 507 л при 8-9-місцевій конфігурації салону і закінчується на позначці приблизно 4 куб. м для кузова Traveller/SpaceTourer з кузовом L2 (в огляді) і максимум 6,6 куб. м для комерційного Expert/Jumpy з кузовом L3.

Є інновації?

Погляньте на попередній блок фото, перша «фірмова» фотографія – загальний вигляд салону. Бачите там великий кольоровий РК-дисплей і багато кнопок? Все тому, що парочка Peugeot Traveller і Citroen SpaceTourer стала «місцем дебюту» низки цікавих систем від «французів»: система мультимедіа і навігації з голосовим управлінням; електропривід бокових зсувних дверей; сенсорне відкривання і закривання дверей по змаху ногою. Плюс ряд сучасних технологій і систем «в дусі часу»: контроль рядності руху; автоматичне перемикання світла фар «ближній/дальній»; розпізнавання дорожніх знаків обмеження швидкості); висувний проекційний дисплей; пр. Все це для Peugeot Traveller і Citroen SpaceTourer пропонується у вигляді опцій або пакетних комплектацій. Але в тестових автомобілях нічого подібного не було. Тому чекаємо ще однієї зустрічі – з моделлю Peugeot Traveller VIP, яка повинна стати прикладом «максималіста» в оснащенні

Дивіться також:  Квентин Тарантино хочет снять продолжение фильма "Убить Билла"

Конкуренти

Будемо відверті – раніше проблема Peugeot Expert і Citroen Jumper була в їх розмірі та моторі. По висоті і довжині кузова, простору всередині, з-за слабкого мотора (в Україні був тільки турбодизель 1,6 л 92 к. с.) ці фургони не дотягували в конкуренції з VW Transporter, Renault Master, Hyundai H-1.

Тепер ситуація кардинально змінилася: парочка Peugeot і Citroen пропонує три варіанти кузова (L1 – 4,61 м; L2 – 4,96 м; L3 – 5,31 м), дві колісні бази (2,925 м; 3,275 м), пару турбодизельних двигунів (1,6 л 90 л. с. 215 Нм або 2,0 л 150 л. с. 370 Нм), вибір КПП («механіка» або «автомат»). Гаму відкривають комерційні фургони Peugeot Expert і Citroen Jumpy з коротким кузовом, 90-сильним мотором, «механікою» – ціна таких автомобілів становить близько 548 тис. грн. ($21 тис.), що для комерційної техніки зовсім небагато. Цінник на комерційні моделі закінчуватися на позначці 681 тис. грн. ($26 тис.) за версії з подовженим кузовом і 2-літровим 150-сильним турбодизелем.

Пасажирські моделі іменуються вже як Peugeot Traveller і Citroen SpaceTourer, ці автомобілі пропонуються тільки з 2-літровим турбодизелем. Модель Citroen SpaceTourer виявляється помітно дешевше Peugeot зважаючи на наявність досить простий Combi: ABS+ESP; фронтальні і бічні подушки безпеки; бортовий комп’ютер; підсилювач керма; не вистачає лише кондиціонера і фірмової аудіосистеми. Мінімальна ціна (короткий кузов і 5-місцевий салон) становить 693 тис. грн ($26,7 тис.). Я їздив на автомобілі в комплектації «Business» – це якась проміжна версія, де закінчується пропозицію Citroen SpaceTourer і тільки починається Peugeot Traveller: завжди середній або збільшений кузов; третій ряд сидінь; є кондиціонер або клімат-контроль; відносно простої версії Combi, тут поліпшена звукоізоляція і є декоративні вставки в салоні. Модель Citroen SpaceTourer як і раніше трохи дешевше – приблизно 800 тис. грн ($30,8 тис.) за версію з середнім кузовом і «механікою»; Peugeot Traveller трохи краще в деталях, але і дорожче – приблизно від 865 тис. грн. ($33,3 тис.) за версію з середнім кузовом і «механікою». Довгий кузов (L3) додає до ціни приблизно 40-50 тис. грн. (щодо кузова L2); АКПП додає до ціни 20-50 тис. грн. в залежності від нюансів комплектації конкретного автомобіля. Нарешті, можливий максимум – це Peugeot Traveller VIP: середній або довгий кузов; тільки «автомат»; індивідуальні сидіння в салоні з шкіряною обробкою; електропривод бічних дверей; сенсорний дисплей; ксенонові фари. Ціна такого автомобіля становить мінімум близько 1,02 млн. грн. ($39,3 тис).

Головний конкурент, звичайно, VW Transporter. У інших автомобілів – Renault Master і його брата-близнюка Opel Vivaro, Ford Tourneo Custom і Ford Transit Custom, Hyundai H-1 – парочка Citroen і Peugeot виграє буквально у всьому: ціна; широта вибору версій, кузовів, двигунів, КПП; оснащення «в базі» та перелік доступних цікавих опци.

І вся іронія долі в тому, що аналогічним чином VW Transporter «перемагає» парочку Citroen і Peugeot. Адже сімейство VW T6 – це не тільки вантажний чи вантажно-пасажирський Transporter, але і Caravelle (пасажирський вен) або Multivan (бізнес вен). Плюс маса рідкісних, але затребуваних версій: шасі-кабіна, бортовий вантажівка, моделі з повним приводом. Плюс різна обробка і оснащення салону: тканина, шкіра, дерево, багато опцій. Плюс широкий вибір моторів: наприклад, 2-літровий турбодизель з огляду на різних версій і кількості турбін, перекриває діапазон потужності 100-180 л. с.

Але VW дорожче. Настільки дорожче, що я не впевнений в адекватності переплати. Так, порівнянний варіант від VW обійдеться приблизно на $8-10 тис. дорожче, причому в ряді дрібниць він може поступатися «французам». Звичайно, підсумкова ціна залежить від курсу, опцій, різних акції тощо, але загальна картина, сподіваюся, зрозуміла.

Дивіться також:  «Оллі Транс» розповіла про вчорашній обшук: ГПУ шукала відеозапису 3-річної давності для розслідування подій Революції Гідності

Дозволю собі ще один відступ у питаннях конкурентів. Згадаймо 7-місцеві мінівени Citroen Grand C4 Picasso і Renault Espace: вони сучасні, цікаві, економічні, можуть переводити 5-7 чоловік, і т. д. Але якщо закрити очі на інновації і відчуття «сучасності», то парочка Citroen SpaceTourer і Peugeot Traveller виглядає більш практичним, правильним, «реальним» вибором: більше запас «по підвісці» для наших доріг; більше запас потужності двигуна, при цьому без кричну різниці у витраті палива; легше подальший перепродаж; пр.

Пасажирські версії Citroen SpaceTourer і Peugeot Traveller – це цілком підходящі конкуренти і для 7-місцевих мінівенів. Так, вони не настільки вишукані в деталях, але зате навіть на третьому ряду можуть сісти дорослі люди, в той час, коли 7-місний мінівен або кросовер зазвичай пропонує затиснуті додаткові місця, придатні тільки дітям.

Вартість утримання

Витрата палива цих автомобілів залежить не тільки від умов і стилю їзди, але також від навантаження і типу КПП. Так, у місті при їзді з завантаженням у 2-3 людини Peugeot Traveller з «механікою» споживав 7-8 л палива на 100 км. Автомобіль Citroen SpaceTourer з «автоматом» вимагав близько 9,5 л на 100 км при схожому темпі їзди, лише при дуже акуратній їзді вдавалося отримати 9 л на 100 км На трасі витрата автомобілів був приблизно однаковий: при швидкості 80-90 км/год – близько 5-6 літрів на 100 км при швидкості 110-120 км/год – близько 6,5-7,5 л на 100 км шляху. Велика завантаження здатна вплинути на витрата у місті, коли потрібно часто розженуться після зупинок на світлофорах; але майже не впливає на трасовий витрата, коли автомобіль розігнався і їде зі швидкістю. На трасі більше на витрату палива більше впливає вітер: за моїми спостереженнями (на кожному авто проїхав по трасі 500 км), зустрічний вітер може додати до 1 л.

Регламентне ТО потрібно проходити кожні 20 тис. км, але кожні 10 тис. км потрібно проміжна заміна масла. Ціна такої операції становить близько 3 тис. грн.; На кожні 20 тис. км додатково включає в себе паливний фільтр і повітряний фільтр двигуна – ціна такого складає близько 4,8 тис. грн. Загальна гарантія на автомобіль – два роки; з допомогою різних платних сервісних контрактів гарантію можна збільшити до п’яти років. Ціни вказані без врахування різних акцій і знижок, станом на липень 2017 р.

У підсумку

Упевнений, що якщо покупці VW хоча б спробують порівняти прайси з Peugeot і Citroen, то багато хто з них у підсумку виберуть «французів». Причому моделі Peugeot Traveller і Citroen SpaceTourer мають ще ряд ключових переваг, крім ціни: по-перше, комфорт їзді; по-друге, компактну версію з 4,6-метровим кузовом, що дозволяє цій парочці відбирати покупців у мінівенів. І відповідаючи на питання заголовка: так, моделі Peugeot Traveller і Citroen SpaceTourer стали тією силою, з якою доведеться рахуватися. Звичайно, VW Т6 раніше сильніше у багатьох позиціях (є потужні мотори і повний привід, ширший вибір версій). Однак піднятися на рівень Т6 і зуміти нав’язати йому бій – це вже величезне досягнення для будь-якого виробника фургонів. Група PSA зуміла досягти подібного рівня, що автоматично означає перевагу майже над усіма іншими конкурентами.

Вени Peugeot Traveller і Citroen SpaceTourer: бійся, VW Transporter?

Плюси:

+ Їзда по наших дорогах: комфортна і енергоємна підвіска, потужний мотор

+ Вигідна покупка: хороша ціна для свого класу, легкість перепродажу

+ Просторий і продуманий салон: великі крісла, вентиляція, полички і кишені

Мінуси:

— Немає унікальних версій: повного приводу, «шасі-кабіна», дуже потужного мотора

— Двомісне переднє сидіння незручно; ззаду проситься підлокітник, столик, регулювання сидінь… Все це буде, але вже в Peugeot Traveller VIP

Технічні характеристики (в дужках – версія з АКПП)

Кузов – вен; 8-9 місць

Габарити – 4,96 х 1,92 х 1,92 м (кузов L2)

Колісна база – 3,275 м

Багажник – від 507 л (7 місць) до 3,9 куб. м (2 місця)

Вантажопідйомність – 1 414 кг (АКПП – 1 286 кг)

Мінімальна споряджена маса – 1 686 кг (АКПП – 1 714 кг)

Мотор – турбодизель; R4; 2 л

Потужність – 150 к. с. при 4 000 об/хв.

Крутний момент – 370 Нм при 2 000 об/хв.

Питома потужність і момент – 89 к. с. на 1 т; 219 Нм на 1 т

Привід – передній привід

Трансмісія – 6-ст. МКПП (6-ст. АКПП)

Динаміка 0-100 км/ч – 10,6 с (АКПП – 10,4 с)

Максимальна швидкість – 183 км/год (АКПП – 179 км/ч)

Витрата палива (паспортний), місто – 7,3 л на 100 км (АКПП – 7,0 л)

Витрата палива (паспортний), траса – 5,2 л на 100 км (АКПП – 5,6 л)

Шини тестових автомобілів – Michelin Agilis 215/55R17

Автомобілі надані – Citroen Україна і Peugeot Україна

страницу нашли по запросам:
  • вен пежо транспортер
Автор:
Дата:
Из той же категории: (Новини)

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

20 − семнадцать =

Сейчас читают:
top